Inlägg från: Humlan26 |Visa alla inlägg
  • Humlan26

Första barnet bf i juli 2014

Har också en ganska stor magen men bara gått upp ett kilo. DEt är ju inte så konstigt att man inte gått upp. Bebis väger ju bara 100 g, och sen lite moderkaka på det.

• Humlan26

Jag älskar min gravidmage. Känner mig så stolt och fin med den. Men fråga mig om tre månader får vi se =)

• Humlan26
    mmod skrev 2014-01-28 21:44:44 följande:
    Jag har alltid haft klåda på mina ben till och från och kliat sönder dem men sedan jag blev gravid så kliar det varenda dag på benen, rumpan och magen...fick köpa eucerin idag på apoteket som jag smörjt in mig med nu och det lindrar faktiskt :) oparfymerad är den med så tror det gör susen ännu mer :)

Någon mer än jag som haft problem med migrän ? Haft migrän sedan jag var barn & aldrig fått något som hjälper så har lärt mig leva med det för det kommer i perioder men nu de senaste veckorna så har jag haft så mycket migrän, flera gånger i veckan :( tar varken Alvedon eller något då det ända som hjälper är att vänta ut anfallet typ :( hade hoppats på att det skulle bli bättre eller försvinna helt som det gör för vissa men för mig har det bara blivit värre
    Jag fick citidon mot migrän, ofarligt när man är gravid enl bm. Äter sumatriptan annars. Brukar pröva med alvedon först, men det hjälper sällan.
  • Humlan26

På måndag har vi rul. Längtar!

Planerar att jobba så länge det går och ta semester första månaden för att spara på dagar. Tänkte va hemma till aug 2015. Sen är mannen hemma till januari.

• Humlan26
    Esperanza80 skrev 2014-02-01 09:38:39 följande:
    Tänkte nog ungefär som du Humlan!

Har BF 17/7 och om jag mår bra tänkte jag jobba till 13/6 och sen tar jag semester. Får dock bara 14 dagar semester i år och vill inte ta av det jag har sparat så får gå utan pengar i juli. Vill snåla på föräldradagarna så ska leva på sambons lön och sparpengar ett tag.
    Sambon ska bara vara hemma de 60 dagar han "måste" vara hemma och jag resten. Han tjänar mycket mer än mig och dessutom arbetar han en del hemifrån medan jag har minst 2tim pendlingstid till/från mitt jobb...

Vill helst vänta med inskolning på dagis till jan-16 så får se om jag kanske gör ett avbrott och jobbar 2 mån (vet ej när..) medan han är hemma och sen är jag hemma igen... Hmm svårt
  • Humlan26
    Esperanza80 skrev 2014-02-01 09:38:39 följande:
    Tänkte nog ungefär som du Humlan!

Har BF 17/7 och om jag mår bra tänkte jag jobba till 13/6 och sen tar jag semester. Får dock bara 14 dagar semester i år och vill inte ta av det jag har sparat så får gå utan pengar i juli. Vill snåla på föräldradagarna så ska leva på sambons lön och sparpengar ett tag.
    Sambon ska bara vara hemma de 60 dagar han "måste" vara hemma och jag resten. Han tjänar mycket mer än mig och dessutom arbetar han en del hemifrån medan jag har minst 2tim pendlingstid till/från mitt jobb...

Vill helst vänta med inskolning på dagis till jan-16 så får se om jag kanske gör ett avbrott och jobbar 2 mån (vet ej när..) medan han är hemma och sen är jag hemma igen... Hmm svårt
    På mitt företag är 120 dagar av föräldraledigheten semstergrundande, så trots att jag går hem efter ett halvår får jag nästa fullt års semesterdagar. Kolla upp det du med!

• Humlan26
    Esperanza80 skrev 2014-02-01 11:00:22 följande:
    Jag har kollat upp det med min HR-avd och fick till svar att jag får 14 nya dagar i april istället för 25. De sa till mig att 120 var semestergrundade... Jag tänkte ta ut 9 utav dessa och spara 5 eftersom min sambo alltid har 30 dagars semester.
    Ett tips till; de semesterdagarna jag får för föräldraledighet går inte att spara utan måste tas ut under första året. Kolla upp det.
  • Humlan26
    MiniV skrev 2014-02-02 12:09:40 följande:
    Man behöver väl inte gå på föräldraledighet så fort barnet kommer?

Jag jobbar på ett vikariat fram till 31/7, men kommer ha sommarlov från mitten av juni (har inte koll på exakt datum), då borde jag väl inte behöva använda min föräldrapeng förrän 1/8?

Eller? Jag blir inte klok på det där riktigt, men ju längre jag kan gå på vanlig "lön" desto bättre.
    Föräldrapenning tar du ut när du behöver. Bara för att man blivit förälder behöver man inte ta ut nåt.
  • Humlan26

Jag har också den oljan. Funkar bra till hela kroppen!

Någon som har shoppat nåt mer till bebis?
    Såg att de har rea på ett skötbord på babyproffsen som jag tittat på förut. Funderar på att köpa det.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014