• Asjak

Första barnet bf i juli 2014

Låångvägdit som du skriver kan ju lilla bebisen vara helt frisk och jag hoppas också att ni kan landa i detta och njuta av att bli föräldrar,men jag förstår er oro och den har ni all rätt att ha.
    Prata mycket med varandra om allt ni känner och tänker på,det brukar hjälpa när man går igenom tuffa saker.

ska ni gå på extra kontroller nu då?
    jag hade som du inte heller gjort fostervattenprov om det inte kunde hjälpa på ngt sätt.

Kram

• Asjak

Jag älskar ägg men sen vecka 10 ca tål ja inte lukten eller synen på ägg,samma lök som ja äter kilovis kan ja inte ha nära längre :)

Idag beställdes vagnen blev en Mondial duo white leatherette de lux,tror den heter så :)
    vi har ändrat oss hundra gånger men idag slog vi äntligen till, vad vi velat!!

Blev även en bilstol som heter Akta Graco,super smidigt då vi betalade handpenning och kan lägga undan allt på deras lager tills vi vill hämta det,samt att vi kan fortsätta lägga undan om vi handlar mer innan.

Rekommenderar verkligen Barnringen affären vid Jägersro i Malmö,trevlig kunnig personal med väldigt mycket varor.

Igår var första gången min man kunde känna kraftiga sparkar från bebisen när han höll på magen <3
    Hans kommentar va - den kan ju inte sparka så hårt det gör ju ont.... haha den är bara 21 veckor sa ja det blir nog värre :)

• Asjak
    kristina81 skrev 2014-02-17 15:26:39 följande:

Det var en liten grodan boll som gärna suger på både tummar och tår! Bm kunde se alla vener och aortan i navelsträngen men inye vidare. allt såg dock bra ut i övrigt och bm sa att vi inte skulle vaea oroliga utan se det som en möjlighet att titra en gång till på Flubber! Är den blyg så är den lik sin pappa!
    precis som hos oss då,vi gjorde RUL vecka 19 men bebis ligger bakom moderkakan och ville inte alls vara med så vi fick vänta nästan tre veckor så imorgon v 22 ska vi tillbaka för ett nytt RUL :)
  • Asjak
    kristina81 skrev 2014-02-17 16:24:21 följande:

Låter lite rogivande för mig att det är mer än vi som råkat ut för detta! håller tummarna för er imorgon! ♥♥♥
    Försökte dom länge på dig med? min barnmorska låg över mig och tryckte från alla håll och kanter i 30 min innan han gav upp,kände mig halvt våldtagen haha :)

är i vecka 20+6 idag och har gått upp 4.5 kilo,och jag har också än så länge bara gått upp på magen (tack gud ;)

Rebecka du kommer bli jätte nöjd med barnringen affären,väldigt stort utval på allt :)
  • Asjak
    kristina81 skrev 2014-02-18 16:02:15 följande:

Hur gick det idag på ert hjärt ul? Har tänkt på dig! ♥ För oss gick allt toppen vi fivk dessotom en fin 3d bild på ansiktet med oss hem!
    Tack söta du!
    jodå det gick bra dom kunde se allt dom behövde och det såg jätte fint ut,fick 6 stycken bilder med hem.
    Men hon skrev att jag fortfarande är svår att ultraljuda pga moderkakan (v 22).
    Blev en ny tid om 2-3 veckor för tillväxt kontroll då bebisen ligger 8 dagar efter i växt så dom ville vara säker på att det inte fortsätter.

Ngn mer än ja som blir himla kissenödig på ultraljuden? dom trycker så himla hårt och mycket över urinblåsan så ett tips till er som inte gjort RUL än,kissa innan :)
    i Lund kostar bilderna 20:- styck men vi fick våra gratis
  • Asjak

Vad roligt att läsa om alla,era vardagar och inköp,funderingar m.m!

Har ni saker ni absolut inte vill ha till barnet?
    vi har en sak än så länge och det är dom där skyltarna man sätter i bilen "barn i bilen" på nått sätt har dom stört mig sen första dagen ja såg en :)

Har ni bestämt ngt mer än barnvagn? jag har köpt bilstol också en Akta Graco.
    Men funderar väldigt på spjälsäng samt skötbord,ingen som har ngra inspirations bilder?

• Asjak

Oj vad ni skriver, tar en stund att läsa ikapp!

Grattis till alla er som vart på RUL och fått se era små hjärtan, är en fantastisk känsla.

Jag fick min sjukskrivning förlängd ytterligare en månad pga benbrotten.

Så jag ska förbi jobbet nu i veckan och berätta om graviditeten då ja ska söka havandeskaps penning,nervöst..

Är i v 22+1 idag och idag har bebisen börjar sparka upp mot naveln, har bara kännt neråt blåsan innan.

Från v 17 har ja kännt tydliga sparkar

Från v 21 kunde min man känna och nu v 23 så hoppar hela magen :)

Har även jag moderkakan i framvägg, på måndag ska vi på vårt tredje ultraljud och hoppas att lilla hjärtat växt som den ska nu.

Jag svettas också av ingenting, jag som är känd i bekantskaps kretsen att konstant frysa, tom utomlands i 40 grader :)

Nästa vecka åker vi till Florida om min mans semester går igenom ( kort förvarning ) så ja håller tummar!

Nej nu har ja snart skrivit en a4 sida :)

• Asjak

Namnen är ju så svårt vi pratar varje dag om det,men jag tycker det är så mycket enklare med flick namn än pojk namn!

Vi var på vårt tredje ultraljud i måndags som var ett tillväxt ultraljud,vår bebis är lite mindre än normalt men hade ändå växt bra sedan sist så vi behöver inget mer ultraljud om magen växer som den ska.
    Jag var fortfarande nu i v 24 väldigt svår att ultraljuds,men barnmorskan sa att det är väldigt individuellt.

Idag har jag pratat med min chef på jobbet om att vi ska ha en liten och han blev jätte glad och gratulerade mig,är sjukskriven tom 21 mars pga finger frakturerna och jag har fått en så stor mage så dom hade nog fått världens chock när jag väl kom tillbaka om ja inte sagt ngt :)

Inatt flyger jag och maken till Miami där vi ska tillbringa 14 underbara dagar i solen och bara njuta av varandra!
    Så jag kommer inte vara här på ett tag men jag hoppas ni alla mår bra och att bebisarna växer som dom ska <3

• Asjak

Sitter i Key West Florida på vår balkong och vi har 32 grader varmt och jag ska ner till stranden nu och lägga mig (njuter inte alls ;)
    Vi har två veckor i Florida jag och maken så på onsdag kväll åker vi hemåt igen.
    Har gått riktigt bra att resa så långt och vara gravid,är ju i v 25-26 nu tror jag,har helt tappat räkningen :)

Lilla parveln sparkar ibland så jag tappar andan,och rör sig i magen så vi kan se att hela magen flyttar sig från sida till sida.
    har köpt massa fina mamma kläder här från Jessica Simpsons för otroligt billiga priser.

nej nu ska jag bada och sola men hoppas ni alla har det bra :)

• Asjak

Alltime jag beklagar er sorg, min pappa gick själv bort i cancer förra våren.

Vill du ha någon att prata om det med så ställer ja gärna upp!

Längesedan jag skrev här, vi hade två fantastiska veckor i Florida jag och min make och det var inte lika skönt att komma hem till kalla regniga sverige igen :)

Lilla bebisen mår bra och idag gick vi in i vecka 29,vill snart bromsa tiden då jag inte hänger med,veckorna bara flyger fram när man jobbar!

Igår var vi på koll hos bm och sf måttet var 27,hjärtslagen 130 och mitt blodtryck var 130/84,hb 135 och socker 4,5. Jag älskar att ta prover det är så spännande med resultaten :)

I början av graviditeten växte min mage snabbt då jag blev väldigt svullen i tarmarna, men nu är den väldigt liten och behändig vilket ja tycker är himla skönt! Ingen tror att ja är så långt gången som jag är :)

Men jag är 182 cm lång och bebisen ligger väldigt djupt därför dom fått göra flera UL, vi ska på ett TUL den 6 maj sedan tror ja vi är klara med det.

Ngn mer som inte får göra glukosbelastningen? Jag får låna hem en diabetes maskin och sticka mig själv i tre dagar istället, ngn mer som ska göra det?

Jag har sökt graviditets penning från och med 29 april, vilket jag hoppas jag får då jag fortfarande har problem med dom tre fingrarna jag krossade i januari.

Börjar bli svårt att sova nu då bebisen växer så mycket så mina ben domnar om ja sover på sidan, och att gå upp 05.50 till jobb varje morgon när man vart uppe 3-5 ggr på natten är lite små jobbigt ;)

Men jag älskar att vara gravid, jag tror det är meningen med mitt liv att bli mamma!!

Nu ska jag sluta innan det blir en hel bok detta :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014