Inlägg från: Turvion |Visa alla inlägg
  • Turvion

Första barnet bf i juli 2014

LadyGrace och Rebecka83: jag har inte hört något från någon BM jag träffat att de skulle va en fara med ul, jag har däremot inte google'at på de för allt är ju inte pålitligt på internet, jag har gjort tre st vul på akuten och nu ett vanligt ul på rutinen.
    Som jag förstått det så är det ingen strålning från ett ul som det är med tex röntgen?

Var och lagade tanden även i veckan då den gick av och då behövde de röntga munnen så jag fick ett stort tuuungt förkläde på mig som skyddar :)

• Turvion

Jag kände första sparken imorse strax efter jag vaknat : ) riktigt härligt! Igårmorse hade jag en sammandragning tror jag, låg på rygg i sängen och ser hur han bara låg på vänster sida, var helt platt till höger om naveln och värsta kulan upp till vänster om naveln, kände även skillnad, mjukt till höger stenhårt till vänster hihi ^^,

• Turvion

Jag har bara hämtat babyboxen från babyproffsen, tror det är Liberos egna Box och de ringer konstant från bokklubbar, Trygg-Hansa försäkringar och får mejl heeela tiden, sjukt jobbigt :/

• Turvion
    Stjernfelt skrev 2014-02-13 12:04:45 följande:
    Jasså! Gud vad konstigt, dom kanske ringer ett av mina gamla nummer därför jag inte märkt något! Haha. Hoppas dom slutar terra dig snart!
    Haha ja det är sjukt jobbigt! Har ibland svårt att säga nej också :/ Det är inte Liberos utan det är Pampers box man hämtar på babyproffsen, rekommenderar den dock för den innehöll väldigt mycket bra :D
  • Turvion

Nu blir de ett lite intimt inlägg, men tror inte ni är så känsliga hehe...

Jag duschade precis och gick ut i handduk (helt torr förutom blött hår) och satte mig ner i soffan och samtidigt som jag satt mig ner så känner jag att de 'skjuts/sipprar' ut typ slemmigt vatten/väldigt rinnig flytning på typ ca 3 msk, blev alltså väldigt blött, luktade inget speciellt men helt omöjligt att så mycket vatten från duschen ska ha åkt in i mig? Jag menar jag stod ju upp och duschade och har inte sprutat in vatten där nere..

Vad kan detta ha varit?! Vad ska jag göra?

• Turvion

Snabelkabel och Rebecka83: ah men de första som kom kom med en väldans fart och sen så fort jag ställde mig upp eller satte mig ner så sprutade de ut och sen sipprade de hela tiden så ringde Vårdguiden 1177, de sa Åk in! Så vi va på akuten i 1,5h var vi där. Doktorn var lite speciell.. Var inte vattnet men hon tyckte de va lite lite fostervatten på höger sida och under bebisen.. Sen sa hon att de va rejält vattniga flytningar (som tur är!!!) och kunde va svamp. Men de varken kliar, svider, är rött/irriterar och flytningarna är långt ifrån gryniga/klumpiga eller vita : s menmen..

Riktigt lågt hb så bara börja knapra niferex från nu fram till förlossning! :/ någon mer med lågt hb? Hade normalt vid inskrivningen.

• Turvion

Jag har ätit Apoteket hjärtats gravidtabletter sen jag blev gravid men ändå har hb sjunkit, äter även blodpudding, spenat och kiwi men de har inte räckt :) bara hoppas jag blir piggare av niferex nu!

• Turvion

Alltime: hmm är järndepå och hb samma mätning? För hb värde är normalt/bra över 120-130 och jag va nere på 87, så om du låg på 12 låter livsfarligt!! Och har inte hört eller läst att de är normalt över 60 utan ovanför 120-130..

• Turvion

Lisastyle: vi är några här i tråden som bor i Sthlm :) jag bor i norrort så inte i stan! Jobbar i Täby.

Jag är i v.21 och har gått upp 1-1,5kg men har en rejäl kula som är hård, känner bebisen varje dag, senaste veckan har jag känt sparkar och inte bara bubbel, även känt på utsidan :)

• Turvion

Alltime: ja tiden har sprungit förbi senaste 5veckorna tycker jag, sen kanske det beror på för min del att jag börjat jobba : )

Lååångvägdit: om du känner dig väldigt orolig och tänker på det tycker jag att du ska ringa och fråga varför de vill göra ett till ul och att du tycker att det känns jobbigt : / skickar styrkekramar!!!

Imorgon ska jag på "grupp20" någon slags gruppträff/utbildning med blivande mammor runt v20 och så träffar man både bm och sjukgymnast, undra om man lär sig något : )

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014