Inlägg från: MissUnik |Visa alla inlägg
  • MissUnik

Första barnet bf i juli 2014

Haha Humlan och Malin! Är exakt samma här får typ säga till mig själv att försöka fokusera på nuet också men ändå sitter man och googla sig fram på varenda barn sida ;)

Beställde hem en bok igår som hette mormor och morfar: samlade minnen.. Det är en fylla i bok för mormor och morfar.. Där dom fyller minnen från deras barndom Bla så kan dom ge den till sitt barnbarn.. Jag hade ju egentligen tänkt att försöka vänta tills runt vecka 12 att berätta men pga av en grej kommer vi behöva berätta tidigare så tänkte om man kanske skulle ta och ge min pappa denna bok på farsdag!

• MissUnik

Ja jag tyckte också den var lite rolig!
    Den fanns även för farmor och farfar!
    Jag beställd min på bokus, tror den kostade runt 120 kronor.. Hade gärna velat bläddra i den men det va en söt framsida och tror nog budskapet går fram ;)

• MissUnik

Oj jobbigt sits Malin, jag trodde inte att det var såå farligt med tunga lyft.. :s jag jobbar nämligen inom transport och kör bud så bär tungt gör jag varje dag.. Nu vart ju jag orolig också! Måste jag prata med bm om på torsdag.. Ang ditt fall då Malin, vet din pappa om att ni försök skaffa barn? Och vet inte hur stort lagret du jobbar på är, men den finns ingen arbetskollega du kan berätta för som kan hjälpa dig, när det behövs bära tungt?

• MissUnik

Haha så gör jag med! Nu har det ju liksom försvunnit från det digitala testet!
    Åh jag vet, träffade mina samma dag jag plussade! Man vill ju bara skrika ut det av lycka!

Ja tröttheten har verkligen knackat på här med! Dom senaste dagarna har jag varit tvungen att sova en stund så fort jag kommer hem.. Jag kör ju bil hela dagarna och ikväll var det svårt att hålla sig vaken på vägen hem.. Riktigt obehagligt!

• MissUnik

Jag mår också illa, spända bröst, kissnödig jätte ofta men framför allt så kommer yrseln till och från!

Jag kon precis hem från hälsosamtalet också! :) känns ännu lite verkligare nu!

• MissUnik

Ja Malin det var spännande!
    Men vi pratade mest om kost, motion och alkoholvanor..
    Sen även om hur det kommer se ut med besök framöver och så.. :)
    Sen vart jag även framflyttad till vecka 7 istället för 6, men vet inte riktigt vad man ska tro på då jag fått fram så många olika datum.. Har alltid haft jämn mens tills för ca 4 månader sen så det hat blivit lite tokigt..

Sen pratade vi även om kub och nupp test.. Hur ställer ni andra till det? Kommer ni att göra det?
    Jag känner själv att det vore skönt, och framför allt att få göra ett tidigare ul, kommet aldrig kunna vänta till v 18!!

• MissUnik

Ja du hos bm räknar dom ju efter första dagen i senaste mensen, men då räknar dom ju också på en cykel på ca 28 dagar och en lutealfas på 14 dagar tror jag.. jag har ju haft en app för att räkna ut äl men eftersom jag inte känner min så är jag ju inte säker på när befruktningen skedde..

Ja om det stämmer så absolut! :D

Ja självklart vill man ju ta alla man kan få!!
    Men eftersom jag är under 35år så kostar ju kub testet 1500 och då är frågan om man ska göra ett privat ul istället?

• MissUnik

Nä visst är det konstigt Malin! Jag var bara mer förvirrad av deras uträkning eftersom man typ räknat på varje hemsida som går ;P

I vår kommun (Uppsala) är det 300 kr för kvinnor över 35 år och 1500 kr för kvinnor under men kanske i olika kommuner..
    Ang privat ultraljud vet jag inte.. Har försök googla men utan något vidare resultat.. Verkar inte som det går att göra här i uppsala så blir nog till att göra i Sthlm isf..
    Och där kostar det mellan 700-1500 vad jag har hittat!

• MissUnik

Jasså humlan och ladygrace..? Får man fråga vilka landsting ni tillhör då?

Min bm sa att när jag kommer tillbaka i vecka 10 så får jag lämna blod då, sen i vecka 12 görs ultraljudet..
    Ja hon sa att alla erbjuds det men att det kostar mer för oss under 35 år..

• MissUnik

Jaha okej, spännande att det skiljer så!
    Ja vi kommer göra det ändå!
    Men sen har vi diskuterat lite, för jag vill gärna veta könet, men efter vad jag har läst så får man inte ta reda på det här i Uppsala.. Så frågan är när ska man göra det ultraljudet då? Någon som vet från vilken vecka man säkert kan se könet?
    Hade vart kul att göra 3D/4d ultraljud men vad jag har förstått så är det bäst att göra runt vecka 30 och så länge orkar man ju inte vänta med att se könet!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014