Inlägg från: Liljekonvaljebladet |Visa alla inlägg
  • Liljekonvaljebladet

Första barnet bf i juli 2014

malin1985 skrev 2013-11-17 18:43:38 följande:

Säg att du är gravid och vill skriva in dig bara så frågar dom om allt dom vill veta :)
    Vad vill de veta på ett ungefär så jag är förberedd?
  • Liljekonvaljebladet

Idag är stora dagen då jag ska göra första ultraljudet. Är i vecka 13 +5. Har tagit blodprov inför kub innan. Är jättenervös att det inte ska se bra ut!!

• Liljekonvaljebladet

Nu har jag varit på ultraljudet. Allt såg bra ut, så underbart!!! Mäktigt att se den lille. Vinkade till oss och sprattlade med benen. Blev framflyttad 4 dagar dock, bf är nu 21/7.

• Liljekonvaljebladet
    A n n e L i e skrev 2014-01-24 10:28:51 följande:
    Jag ser inte heller fram emot att få stor mage, just nu tycker jag att jag fått tillräckligt med mage som det är, har också fått en kula som går att dölja någorlunda med vissa kläder 
    Känner igen mig lite där. Än sålänge syns magen knappt alls, vilket är praktiskt då jag inte berättat för så många än. V 15. Men samtidigt vill jag att den skall växa som ett "kvitto" på att barnet växer och utvecklas. Däremot skulle jag vara tacksam om den inte blir kanonstor då jag är väldigt nätt och smal i kroppen. Tänker högsommar och höggravid...... Haha Viktigast är dock SJÄLVKLART att bebisen mår bra och utvecklas som den ska!
  • Liljekonvaljebladet

Vi har berättat för familj och närmsta vännerna, har även berättat för chefen och det börjar läcka ut till dem jag arbetar närmast. Har en fast anställning sedan några år tillbaka, så det känns skönt. Dock har inte sambon fast jobb, men har utbildning och vikariat så han har inte gått arbetslös en dag iaf.

Vi bor i en villa

• Liljekonvaljebladet

Kul med fler sjuksyrror, jag också. Troligen får jag dock inte gå hem tidigare sa barnmorskan, du vi syrror här inte ingår direkt i omvårdnaden. Men man vet ju aldrig ändå, man kan ju vara med i lyft vid fall, omläggningar osv, och kan ju vara fysiskt påfrestande vid akutsituationer...,

• Liljekonvaljebladet

Hej på er! Jag har varit lite frånvarande en tid då jag haft så himla mycket omkring mig. Jobb för två på jobbet på grund av besparingar och sjukskrivningar, vilket lett till, troligtvis, konstant huvudvärk och trötthet. Somnar direkt jag sätter mig i soffan och har himla svårt att vakna till liv på morgonen. Har även börjar känna av vad jag tror är foglossning, går ont bak i ryggen/rumpan samt hugger till fram i vänster ljumske när jag reser mig upp. Känner mig som en elefant i smidighet typ :P

Väntar med skräckblandad förtjusning på rul på måndag. Fantastiskt att se den lille igen, men samtidigt livrädd att det inte ska se bra ut. Har börjat känna lite sparkar och fosterrörelser iaf, vilket känns härligt. Har dock inte blivit så stor än, vecka 19+2 idag, men det är ju egentligen skönt, bara det att man oroar sig ju för allt!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014