Inlägg från: BebisPåGång2014 |Visa alla inlägg
  • BebisPåGång2014

Första barnet bf i juli 2014

malin1985: Det låter rätt logiskt faktiskt :) Båda alternativen haha ! Tack för tipset(n) ska försöka tänka så , så kanske man slipper oron som faktiskt gör en trött och seg :)

• BebisPåGång2014

Ååååh!! Hemkommen från Vul:et och allt såg kanon ut! Vi såg vårt lilla pyre och det "pulserade" fint! Känns så mycket verkligare nu och oron är rätt långt borta nu när man fått bekräftat att allt är som det ska :)

• BebisPåGång2014

Turvion: Jaa visst känns det bara heeelt otroligt bra! Vad härligt att du fått se er lilla! Tur att 15 sec räcker för att man ska få se knodden och släppa oron ;) Är så glad så jag bara sitter och flinar haha! Ne vi fick inte det tyvärr..men ska tillbaka i v9-10 (är i v7) och kolla igen pga tidigare mf. Så då ska jag tjata till mig bild haha :) Fick du bild? :)

• BebisPåGång2014

Det var ett tag sen jag gjorde ett inlägg nu, men har följt tråden hela tiden. Går in i v 13 ( 12+0 ) idag!!! kommit till den "magiska" gränsen nu och vårt 3:e ul är den 3/1, dom två tidigare var v 6 resp 9 och allt har sett kanon ut! :) Har gått upp ca 3 kg och fått en söt liten bula från naveln och ner typ (använder en hårsnodd för att hålla igen jeansen haha!), så känns äntligen verkligt :) Har sett att många av er köpt doppler och funderar starkt på att beställa en jag med! Vill dock vänta tills efter ul. illamåendet har lagt sig men då kom den sjuka hungern haha! Gör inte så mycket annat än o äter och släpper det inte snart så lär jag väl öka 30kg innan bf :P Grattis till alla nya! :)

• BebisPåGång2014

Har en fråga som jag tänkt på ett tag. Vi vet nog alla att koffein inte är bra i större mängd överhuvudtaget men framförallt inte som gravid, typ max 3 koppar svart kaffe om dagen. Men är ju rätt svårt att inte ta till morgonkaffet vissa dagar när tröttheten är som värst och det finns tusen saker att göra. Då till frågan hur gör ni med kaffet? Dricker ni regelbundet eller enbart som "boost" när man MÅSTE vara pigg? :)

• BebisPåGång2014

stjernfelt: Grattis och bra jobbat till att sluta röka! :) Samma här! Rökt i ca 10 år och slutade nu när plusset kom, Godis suget här med är nästan som bortblåst dock har suget efter MAT ökat drastiskt och jag är bokstavligttalat konstant hungrig, (Kan bli hungrig typ 1 tim efter en rejäl middag..) är pga det väldigt orolig att jag kommer "rulla" fram i juli... Men men får väl träna när liten kommit till världen ;)

• BebisPåGång2014

sofiaemelie: Ja det funkar faktiskt att äta ofta! :) Jag har börjat gå runt med smörgåsrån hela tiden just för att tugga på något hela tiden :P Med träna menar jag typ hård träning, går ju ca 3tim om dagen (uppdelat på 3-4 tillfällen) då mina hundar är av den energiska typen :P På det cyklar jag några mil i veckan med ena hunden så känner inte att jag behöver öka så drastiskt med träning/motion :) Bara det att jag tror jag får i mig mig mer än jag gör av med ändå och känner mig trots motionen som en svullen gris :/ Haha! Gott Nytt År på er alla! :)

• BebisPåGång2014

Sofiaemelie: Haha kanske är rätt mycket men utan det blir hundarna tokiga haha :P Har ju vart mindre cykling sedan jul nu men bara köra igång denna veckan :PJag själv måste peppa mig med att bebis behöver få frisk luft och så vidare haha annars hade jag gärna stannat i soffan och ätit haha ;P Oj tjejvasa inte dåligt! :)

• BebisPåGång2014

Humlan26 : Min Läkare (inte bara bm) sa att det är en ihärdig myt att värmeflaska/dyna skulle vara skadligt och att det snarare underlättar graviditeten för vissa :)

• BebisPåGång2014

Asjak: Okej vad olustigt att läsa såhär i efterhand, själv för jag bara vidare vad min läkare förklarat :) (har läkare och bm pga upprepade mf/ma) Får hålla tummarna att användningen ibörjan mot växtvärken inte har påverkat något på den lilla bara.

• BebisPåGång2014

Åååh!! Var på UL idag ( 12+6 ) och fick se ett väääääldigt aktivt knyte! :D Den sparkade runt och vinkade var knappt stilla en halv sec haha :) Häftigaste jag vart med om, detta var vårt 3:e ul men innan har det mer vart en "böna" med pickande hjärta men nu vart det en tydlig liten knodd :) Bild kommer såfort jag suttit vid datorn :)

• BebisPåGång2014
    Esperanza80 skrev 2014-01-03 23:39:37 följande:

Såg dina fina bilder i bildtråden! Vi gjorde också VUL i v.9 och ska göra UL nästa onsdag då jag är i v.13(12.5), så bör få liknande bilder som dig.
    Fanns det nån liten chans att kunna se vilket kön på UL idag? Eller ni kanske inte riktigt frågade om det? Är så nyfiken på vår lilla filur
    Ja visst är dom mysiga :) Åh vad kul! Lycka till nästa onsdag :)  
    Faktiskt så vart vi så lyriska över sprattlet så det föll i glömska :P Men om du frågar och får svar kan vi jämnföra bilder :P Är sjuuuuukt nyfiken jag också haha :)
  • BebisPåGång2014

Passion: Vad kul att allt såg bra ut och grattis! :) Jag var också på RUL igår och även för mig såg det kanon bra ut! :) Kul att den är beräknad så tätt inpå din egna födelsedag , har samma tur jag :) bf 7/7 och fyller 5/7 :P Men håller med dig, det kommer bli en grym födelsedagspresent! :D Grattis igen! :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014