Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Vill bara tacka igen för ert stöd o alla kramar ni skickar! Hjärta

Imorn ska jag till min vanliga bm, ska bli skönt att prata med henne, nu när vi hunnit smälta allt i några dagar. Men allt som hänt har verkligen tagit all min kraft. Känner mig så trött o slut, både fysiskt och psykiskt. Har en sån här gravidbok man fyller i o då står det att man ska skriva tankat inför UL och sedan hur de kändes där m.m. Känns ju inte lika kul att fylla i det längre.. Men jag ska som sagt tänka positivt. En grej känner jag och det är att om det är ett friskt barn som kommer i juli så kommer jag vara ännu mer tacksam för det nu än vad jag hade varit innan. Super tacksam!

• LååångVägDit
    technicolour skrev 2014-02-16 21:32:20 följande:

Lååångvägdit: Känner med dig och hoppas allt går bra för er!  Har själv levt i en bubbla av ovisshet och oro sedan kub och fvp. Det är riktigt jobbigt men håll ut. Stor kram!!

Va på RUL i Torsdags, och där inne fanns en liten livlig tjej som vägrade att ställa upp på foto i profil ;) är numera beräknad till den 15e Juli.. Ska på ett extra UL för att undersöka hjärtat i vecka 22, men hittills har allt sett normalt ut och hoppas på det även den gången.

Läser att flera har börjat med större inköp, så jag antar att det är dags för det? =)

Tack snälla! Va fick ni för resultat på kub o fvp? Varför måste ni undersöka hjärtat igen? Kram till dig med!
  • LååångVägDit

Stjernfelt och Såjävlaneggo: Tack så mkt!!! {#emotions_dlg.flower}

Technicolour: Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig också!! Nej det är inte alltid en dans på rosor. Och som sagt så kommer man vara såååå tacksam om det kommer ett litet friskt barn i sommar. 

• LååångVägDit

Jag har gått upp 2 kg. Är i v 20 (19+5) idag! Har fått en rejäl kula nu men har nog inte gått upp nån annanstans. Kanske att brösten växt lite känns de som på bh;n. Är hungrigare än vanligt men äter inte nå större portioner. Men en massa frukt! Nu ska jag åka till bm för första kontrollen!

• LååångVägDit
    LadyGrace skrev 2014-02-17 12:21:39 följande:

Är i v21 (20+3) och har gått upp 7kg. Allt sitter dock på min gigantiska mage :).

Undrar lite om det är normalt att man går upp 10-12kg med en bebis så kan det ju inte vara meningen att man ska gå upp dubbelt bara för att det är två? Känns mycket.

Min mamma gick upp 18 kg med mig o min tvillingsyrra. Men min svägerska gick upp 30 kg o de va bara en bebis så det är nog väldigt individuellt! :)
  • LååångVägDit

Fick kallelse idag för UL om 3v o läkarbesök om 4v.. Dom sa ju att de inte skulle bli nå mer kontroller trots "felen" dom såg på RUL. Nu blev jag ju orolig.. :(

• LååångVägDit

Tack alla för att ni lugnar mig! Hjärta 

Jag gör gärna extra kontroller så man ser att allt är bra. Men konstigt när dom säger att vi inte ska de o så får man ändå hem tider utan nån förklaring.. Ska ringa imorn bitti o fråga så jag slipper fundera!

• LååångVägDit
    Teereseee skrev 2014-02-20 20:47:31 följande:
    Gör det, det ska kännas bra för dig! Heja dig, du är så stark! <3
    Tack så jätte mycket!!!!! Va snäll du är!
  • LååångVägDit

Nu har jag ringt till spec mvc o frågat. UL tiden skulle vi tydligen inte ha och läkarbesöket var för att kontrollera min sjukdom (EDS). Ska gå på kontroller på spec mvc för när man har EDS är det risk för förtidig födsel, att moderkakan spricker/blöder m.m. Så det är ju jätte bra att jag ska gå där regelbundet för det. Men hade dom inte kunna skrivit de då så jag slapp va orolig i onödan efter allt som hänt..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014