Första barnet bf i juli 2014
Ja de bästa är att äta en järntablett, ja tar min när ja är uppe å kissar å sväljer den med juice för de hjälper kroppen att ta upp järnet. Inte svälja den samtidigt som te kaffe lr mjölkprodukter. Timma innan lr efter
Ja de bästa är att äta en järntablett, ja tar min när ja är uppe å kissar å sväljer den med juice för de hjälper kroppen att ta upp järnet. Inte svälja den samtidigt som te kaffe lr mjölkprodukter. Timma innan lr efter
Har varit till bm 2 ggr efter UL! Idag är det v 25, det har gått ganska snabbt ändå! :) snaaaaart ni så är det juli!!! ;) imorn ska vi till spec mvc o träffa doktorn.
Va roligt att så många varit till bm just idag!
Vi var till spec mvc o träffade doktorn idag. Fick göra UL + vaginalt UL. Vanliga UL för att kolla bebisen o moderkakan o sen vaginalt för att kolla livmodertappen. Livmodertappen var normal sa hon men åt det kortare hållet så därför ska vi kolla igen om 2 v med vaginalt UL men annars så ska vi göra UL (båda metoderna) var 4e vecka trodde hon. Så kommer få se bebisen många ggr framöver! Ska också få träffa en narkosläkare om några veckor sa hon o diskutera förlossning. Min sambo sa att han förstår verkligen nu varför jag kissar så ofta ibland för idag på UL så låg bebisen med huvudet mot min urinblåsan så den trycktes ihop lite, innan det hade jag precis sagt att jag var jätte kissnödig o då förstod jag varför
.
Och om det var nån mer än mig som undrade så frågade jag om det här med allergimediciner och hon sa att det var helt okej att äta vanliga receptfria allergitabletter! Skönt!
Är det nån här som tänkt gå till fotografen för att ta gravid bilder? I vilken vecka i så fall?
Igår kväll var vi till förlossningen. Hade mkt sammandragningar hela dagen o eftersom min livmodertapp var ganska kort när dom tittade i torsdags så ville dom att vi skulle åka in. Så dom kollade ctg kurva o UL o sen fick jag medicin som skulle göra att sammandragningarna skulle stanna av lite. Eftersom jag har en bindvävssjukdom som gör att de e risk att jag föder för tidigt tyckte dom inte de va så bra. Ska tillbaka imorn fm o så ska dom kolla igen. Så idag är de vila som gäller, ändå har jag haft drygt 20 sammandragningar hittills idag. Är i v 25 (24+5) idag så de känns alldeles för tidigt för att nåt ska hända nu!
Hoppas de ordnar sig för dig långvägdit, håller tummarna! Ja gick i lördags in i v 26 å då stod de i appen att barnet nu klarar sig om de föds nu. Hoppas inte att de går så långt för dig
Tack snälla!!
Nu har jag varit till doktorn. Livmodertappen hade inte förändrats något sen i söndags så de va skönt! Ny koll med UL om en vecka. Bara koll tidigare om jag får ännu mer sammandragningar än vad jag har nu. Så de kändes bra! Tack alla ni som tänkte på mig o höll tummarna!! :)
Nu har jag beställt min första babybox, från pampers. :) någon som fått en sådan? Vad tyckte ni om den? :) vad finns det fler för några? :)