Inlägg från: KristinaS |Visa alla inlägg
  • KristinaS

Första barnet bf i juli 2014

Blodet var iallafall mörkt och nu har det avtagit så det kommer bara lite lite när jag varit på toa.

• KristinaS
    malin1985 skrev 2013-11-11 19:04:12 följande:

Fy va jobbigt :( tänk på att det finns en massa anledningar till varför man kan blöda under graviditeten o dom flesta är ofarliga. Håller en tumme för att det bara är en blödning och inte nåt otrevligare! Kram på dig!
    Ja jag försöker tänka på att det finns massa olika anledningar, men sen vet man ju också vad det kan vara. Och jag gick precis in i vecka 6 och den här veckan känns extra läskig.

TackHjärta Kram
  • KristinaS
    Stjernfelt skrev 2013-11-11 19:11:31 följande:
    Håller alla tummar och tår för att det bara är en vanlig och ofarlig blödning! Kram på dig!
    Tack så mycket Hjärta Kram
  • KristinaS
    såjävlaneggo skrev 2013-11-11 19:39:15 följande:
    Jag hoppas att det blir bra! Håller alla tummar å tår!
    Tack ! ?

Dock så vågar jag inte hoppas nåt längre, legat hela natten med smärta och då och då kommer det ut slemmig blödning. ????
  • KristinaS
    KristinaS skrev 2013-11-12 05:57:24 följande:
    Tack ! ?

Dock så vågar jag inte hoppas nåt längre, legat hela natten med smärta och då och då kommer det ut slemmig blödning. ????
    Skulle bli ett hjärta, vet inte varför det blev frågetecken och utropstecken
  • KristinaS

Pratat med gym nu som sa att dom inte kunde göra nåt. Inte ens ta ett blodprov och följa upp hcg nivån på det. Blöda vänta och ta nytt test om några veckor.

Fyf*n rent ut sagt att man ska behöva gå ovetandes i flera veckor.

Hon var ju väldigt trevlig och snäll men ska det verkligen vara så dåligt med resurser att man inte ens kan få en tid till blodprov :(

• KristinaS
    malin1985 skrev 2013-11-12 13:41:18 följande:
    Fy vad jobbigt :( Blöder du fortfarande? Har du ont? :(
    Ja jag blöder mer idag och smärtan kommer och går. :/
  • KristinaS
    Turvion skrev 2013-11-12 18:53:36 följande:

KristinaS: om jag vore du skulle jag åka till gyn-akuten och då lovar jag dig att de tar blodprov och vul, de fick jag göra när jag fick mf i våras:/ stå på dig! Kram!!

Gynakuten här är tydligen att man åker till vanliga akuten sen får man träffa gynläkare.

Vågar inte åka till akuten om det inte är just akut och för att hon sa att jag kunde komma in ikväll om smärtan var ohanterbar så skulle jag få smärtlindring något annat kunde dom inte göra för mig sa hon :/
  • KristinaS
    Turvion skrev 2013-11-12 20:27:25 följande:

KristinaS: nä vad dåligt!:o usch vad tråkigt ;(
    Prova ring mvc imorgon och säg som det är och att du är jätteorolig, inte kan sova eller gå till jobbet för att du inte kan tänka på något annat så de måste göra ul eller vul på dig akut! Lider med dig och hoppas verkligen det inte är något farligt! Massa kramar!

Jag ringde min barnmorska först men hon sa att så tidigt i grav så är det gyn man ska kontakta, och det är ju gyn som trilskas.

Men jag funderar på att ringa privatgyn här imorgon för att fråga om tid till UL. Men har hört rykten om att dom inte är så bra så vi får väl se. Värt ett försök kanske, just vården här i stan är välkänt att den är bottenskrap.
  • KristinaS
    Turvion skrev 2013-11-12 20:27:25 följande:

KristinaS: nä vad dåligt!:o usch vad tråkigt ;(
    Prova ring mvc imorgon och säg som det är och att du är jätteorolig, inte kan sova eller gå till jobbet för att du inte kan tänka på något annat så de måste göra ul eller vul på dig akut! Lider med dig och hoppas verkligen det inte är något farligt! Massa kramar!

Tack förresten för stödet! Känns bra att kunna ventilera. Vi har ju inte sagt något till nån än om graviditeten. Kramar
  • KristinaS

Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

• KristinaS
    LovisaC skrev 2013-11-14 06:33:49 följande:
    Det är med ett tungt hjärta jag lämnar er nu.
    Lycka till allihop; jag hoppas innerligt att ingen mer behöver lämna er nu!
    Kramar till dig! Gråter
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014