Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Min bebis är oxå överallt. Dock har den haft huvudet neråt på alla UL vi gjort. Börjar tro att den aldrig sover. Det är fullt liv där inne nästan hela dagarna, det är väldigt sällan det är lugnt ens en halvtimme. Men det är skönt oxå! 79 dagar kvar.. :)

• LååångVägDit

Jag tycker oxå det känns att magen är högre upp nu. Haft en fruktansvärd halsbränna i några veckor, i fredags kräktes jag o de va längesen sist. Men hade hoppat över mellis på em o de gillar inte min kropp plus att jag hade sån jäkla halsbränna, så en timme innan sambons släkt skulle komma o grilla så kräktes jag o fick lägga mig.

Har oxå haft väldigt ont ovanför skinkan o lite längre ner, fast min vanliga smärta sitter där oxå. O har fått så himla ont i svanskotan, tror foglossningen satt sig där nu, svårt att sitta! Skulle ha gått upp lite i vikt på rumpan så de blir skönare att sitta! ;) o jag har så väldigt ont i fötterna, speciellt hälarna. Har stödstrumpor hela dagarna, det syns inte men tror jag är svullen. Det gör ont redan på morgonen när jag går upp. Så, färdiggnällt! ;)

Idag har jag inget planerat, tänkte sitta i solen o läsa o njuta. Tror jag tar fram hängmattan! :) v 30 imorn!! Joiihoo!!

• LååångVägDit

När jag började ta 2 niferex om dagen började jag må jätte illa.. Och det orkade jag verkligen inte med igen så jag lät bli helt ett par dagar o sen fortsatte jag med 1 om dagen. Nu har jag haft lite illamående varje dag i typ en vecka, vet inte varför men antar att det trycker på uppåt i magen nu.

• LååångVägDit

V 30 idag! Har läst i min app att de e vanligt att man mår illa just nu för det är väldigt mkt hormoner dom här veckorna tydligen. Så då vet vi de! ;)

• LååångVägDit

Nu när det har varit så varmt så har jag inte kunnat ha förlovningsringen på hela dagarna.. Och jag har stödstrumpor varje dag, får för mig att de ska bli bättre av det iaf, fötterna gör sååå ont.
    En fråga till er: jag fick ju hem papper om att skicka in arbetsgivarintyg för att kunna räkna ut föräldrapenning. Men hur ska min sambo göra? Ska han också skicka in ett sånt? Måste ta tag i den där fk-djungeln..

• LååångVägDit
    MiniV skrev 2014-04-23 14:50:20 följande:

Jag ringde fk och fick papper hemskickat till sambon. Smidigt. Däremot jobbar han konstigt så det är inte lätt att fylla i vad han tjänar...

Imorgon ska jag till bm och kolla måttet igen - ska bli spännande att se hur bebisen växer. Stark är den i alla fall! :)
    Tack! O min sambo har eget företag, vet inte hur de fungerar då.. Då får jag oxå ringa dit helt enkelt! Ska oxå till bm imorn! :)
  • LååångVägDit

Var till bm idag o mätte magen, då var det under normalkurvan. Gjorde ju TUL i torsdags o bebisen väger som den ska så jag är inte orolig. Men nu måste jag mäta igen nästa vecka. Sf var 27 o jag är i v 30. Ska ju göra TUL om 3 v igen så dom har ju bra koll!

• LååångVägDit
    MiniV skrev 2014-04-24 19:08:27 följande:
    Åhh när går det? Älskar förlossnings-tv!

Förstår det där med tårarna dock. Jag är likadan, tårar brukar resultera i ledsamhet. Jag berättade ju om att jag kan skratta tills jag gråter vilket gör att att jag blir ledsen. Konstigt det där med tårar.

Idag var jag hos barnmorskan. Hon var imponerad av mitt blodvärde (låg på 133), sockret såg bra ut och blodtrycket var bra på 110/65. Mitt mått låg på 27 och följde bebisens kurva alldeles perfekt (är i v.30 29+4). Hjärtslagen låg på 155 och bebisen blev lite smått upprörd av hennes klämmande så jag fick några sparkar. ;)

Nästa tid är 9/5 och sen har jag TUL den 13/5. Nu börjar det hända grejer! 

Ska kolla på en tens-apparat och börja fippla med den också. 
    Då hade ju vi lika sf o är nästan på samma dag, 29+1 idag! Undra varför jag ska mäta en extra gång då. Men sist var det precis ovanför normal så kurvan gick ju lite neråt nu, är väl därför. Men som sagt TUL såg ju bra ut i torsdags så jag vet ju att de ser bra ut! Ska oxå på TUL 13/5! :)
  • LååångVägDit
    MiniV skrev 2014-04-25 09:31:02 följande:

Jag börjar känna av min allergi, men får inte använda den medicin jag har. Känner mig minst sagt... Irriterad?

Jag tar receptfria allergitabletter nu + nasonex + ögondroppar! Tror att de e allergin som gör mig så trött oxå. Plus graviditeten då.. ;)
  • LååångVägDit

MiniV o Passion: jag frågade min doktorn på spec mvc som sa att de gick bra o ta receptfria tabletter för allergin, så jag litar på henne!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014