Inlägg från: LadyGrace |Visa alla inlägg
  • LadyGrace

Första barnet bf i juli 2014

Härligt Heje att se att du fått komma hem en stund. Jag springer oxå på kontroller, men jag föredrar kontroll varannan dag typ framför att behöva ligga inne. Fast du har väl oxå fått order om att ringa/åkavin om du skulle bli sämre?

• LadyGrace

Ingen fara Heje. Håller med om att det kändes lite läskigt först, men jah lovar att de inte tycker att du är till besvär om du ringer!

Till mig sa de att om jag får huvudvärk som du känner att du behöver en panodil i vanliga fall så ska du åka in. Huvudvärken kan vara ett tecken på högre blodtryck.

Hoppas att din koll är "bra" imorgon. Ska oxå iväg

• LadyGrace
    Stjernfelt skrev 2014-05-28 06:27:48 följande:
    Verkar så dock! Tappen var bara 1,5cm och ligger därför inne, fick kortisonsprutorna för hans lungor igår och en till väntar idag och sedan ny bedömning på tappen osv :) hoppas den är bättre så jag får åka hem. Sover otroligt dåligt på sjukhus :/

Håller tummarna för att det ser bättre ut idag. Hur långt gången är du?

Är tillbaka på sjukan. Min HF som spökar(fick jobbig huvudvärk igår) men hoppas oxå på att få åka hem.
  • LadyGrace
    Heje skrev 2014-05-28 13:21:55 följande:
    Blev inlagd igen i måndags pga att trycket va för högt trots medicin, men trycket har hållt sig stabilt sen jag kom hit så skulle få åka hem idag sa dem på morgonronden. Men dem ville bara göra ett tul först för att se så lillen mår bra, det slutade med 3 st tul varav det sista fick en annan läkare göra för att dubbelkolla. Dem såg att flödet i navelsträngen är påverkat och han väger bara 1299gr (hon som mätte 1570gr förra veckan har mätt fel), han ska väga runt 1925gr nu egentligen. Så får stanna kvar här så dem kan göra ctg-kurva 2 ggr/dag och ett tul varje dag!

Bröt ihop totalt när jag kom in på mitt rum igen, fick knappt fram ett ljud när jag ringde sambon :(

Är en sak att jag är sjuk och mår dåligt men nu när det påverkar bebisen så känner jag mig så hjälplös :(

Stor tröstekram!! Håller tummarna för att allt går bra!!
  • LadyGrace

Jag är/var oxå rädd för förlossningen men efter ha pratat med auroraBM/förlossningsläkare och verkligen pratat igenom allt samt att det skrevs in i min journal att om jag inte känner att jag klarar av en vaginal förlossnin så kan jag begära KS. Så nu känns det som om det kommer gå bra .

• LadyGrace
    Asjak skrev 2014-06-02 15:25:30 följande:
    Va hos barnmorskan idag och fick reda på att flödes kontrollen jag gjorde förra veckan inte va jätte bra men ändå ok (dom sa till mig på sjukhuset att allt va jättebra)

Ska dit imorgon igen, min bm sa till mig att ta med alla papper man har med sig till förlossningen och packa väskan då dom mycket väl kan bestämma sig att plocka ut bebis väldigt snart....

Vi flyttade igår och har inte packat upp en enda sak,vi sover på madrasser på golvet och ja har ju knappt köpt ngt till bebisen!!

Fick akuthandla amningslinnen och behåar idag samt nappar och mindre bebis kläder, vet att dom gör det som är bäst för bebisen men va inte alls beredd på detta så är lite chockad

Oj vad omvälvande! Skönt att ni har hunnit flytta ialla fall. Försök släppa tanken på hemmet och sakerna, sånt hinner ni fixa sen. Fokusera på er och bebisen så kommer det säkert gå bra.

styrke kram
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2014-06-02 20:33:15 följande:
    Skickat in/ansökt om mina föräldrapenningsdag i kväll. Nu blir allt ännu mer verkligt!

Jag tycker det ör svårt att förstå det där. Man vill ju ta ut så lite som möjligt för att det ska räcka så länge som möjligt.

Får man fråga hur du gjort?
  • LadyGrace

Räknade efter och idag är det max 17dagar kvar innan pärlorna ska ut . Men alla läkare och barnmorskor jag träffar tror de kommer tidigare. Får se om de har rätt.

• LadyGrace
    Humlan26 skrev 2014-06-03 19:14:44 följande:
    Köpt blöjor idag. Köpte ett paket pampers och ett libro. Båda storlek 1.

Vad har ni andra köpt?

Samma här :).
  • LadyGrace
    Heje skrev 2014-06-03 21:41:10 följande:
    I söndags kl22.58 föddes vår son Vincent som va 41cm lång och vägde 1495gr i v32+2

Grattis!! Stor kram! !
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014