Inlägg från: malin1985 |Visa alla inlägg
  • malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Humlan26 skrev 2013-10-26 16:23:21 följande:
    Jag vill också hänga med här!

Plussade igår på andra försöket. Bf 2/7 enl FL.

Har ont i magen till och från och får lätt magknip. Får springa på toaletten ofta också. 

Grattis och välkommen till tråden :) hur gammal är du och vart i landet bor du? :)
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-26 16:12:35 följande:
    Vi jag försökt i över 1 år. Så känns skönt med ett plus :)

Aa de förstår jag! Kändes helt otroligt att få plus även fast vi inte behövde försöka så länge. Har fortfarande svårt att tro på det så har tagit några fler test även efter plusset :) har tagit 2 digitala hittills o fått 1-2 och 2-3, ska ta ett till nästa vecka så jag får se 3+ ;) min sambo tycker att jag är knäpp :p haha
  • malin1985
    Snurran85 skrev 2013-10-25 22:19:53 följande:
    Att få två är lite skrämmande- men det hade också låtit oss slippa allt vad provrör innebär sedan.

Ja det har nog både för och nackdelar, jag hoppas inte på att få tvillingar men samtidigt så skulle det va mysigt att barnen aldrig skulle va ensamma eller va man ska säga. Tvillingar brukar ju bli rätt tighta. :)
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-26 17:30:11 följande:
    Är 26 år.

Är så himla hungrig hela tiden. Rädd för att jag skall gå upp jättemycket i vikt om det fortsätter så här.. 

Aa jag har gått upp 3 kg redan..! Sinnessjukt! Men ska börja tänka mer på vad jag äter och även mängden. Läste att det bästa är att äta lite mindre 6 gånger om dagen varav typ 3 st nyttiga snacks/mellanmål. Tänkte testa det och så ska jag försöka promenera ett par gånger i veckan. Jag vill inte gå upp mer än 12 kg helst.
  • malin1985
    lillalilla90 skrev 2013-10-26 17:46:50 följande:
    Nu ska jag strax iväg på middag där ingen vet om graviditeten. Hjälp! Både en fördrink och vinet till maten måste jag finta bort utan att nån misstänker. Frågan är, hur?! Haha. Önska mig lycka till! ;)

Om din sambo är med kan han ju smygdricka från ditt glas oxå så får du fejkdricka ;) så gjorde vi förra helgen o de funkade bra. De va ingen som misstänkte nåt tror ja. ;)
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-26 18:10:27 följande:
    Nån mer än jag som redan känner sig svullen och uppblåst?

Jag har ett par favoritjeans som jag inte kan ha för det gör ont då.

Känns väldigt tidigt. Nån mer som känner så? :)

Jag har köpt nya stretchjeans som e 2 storlekar större än normalt. Ja klarar inte av att ha mina vanliga för dom sitter för hårt :/
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-10-26 18:27:27 följande:
    Jag köpte gravidbyxor idag :)

Såna med låg kant. Dom är verkligen jätte sköna :) ingenting som trycker mot magen :)

Å va skönt. :) hemma har jag alltid ett par lite för stora pyjamasbyxor. Känns ingenting mot magen :) synd bara att man inte kan ha dom bland folk haha. ;)
  • malin1985
    Humlan26 skrev 2013-10-26 18:27:44 följande:
    Funderar på att köpa ett sånt där band man sätter i knapphålet på jeansen, men det kanske går lika bra med en gummisnodd?

Testa :) de går säkert bra med vilken snodd som helst :)
  • malin1985
    Qhuiii skrev 2013-10-26 19:05:12 följande:
    Hoppar gärna in här om jag får?:)

Grattis alla som plussat!

Plussade idag på BIM+3, äntligen! Har ett missfall i bagaget sedan tidigare, så jag hoppas de vill sig hela vägen denna gången!:)

Sitter nu och väntar på att min sambo ska komma hem så jag kan berätta!!:D

Vilken vecka är ni i? Har nu berättat för någon?:)

Grattis! :) jag är i v5 (4+4). :) min sambo vet såklart och så har jag även berättat för 2 kompisar :) våra familjer ska få veta v10 och övrig släkt och vänner får veta v12 :) har ni försökt länge? Hur gammal är du och vart är ni ifrån?
  • malin1985

Skriv gärna in er i bf listan tjejer! :) länk finns i trådstarten.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014