• SIN74

    Vilken är det absolut bästa surfplattan enligt er?

    Jag vill kunna surfa. Se på film. Skriva enklare dokument. Spela spel. Dottern vill kunna ha moviestarplanet. 

    Vilken ska man ha? Vad har ni?
    Tipsa mig i denna djungel som snart driver mig till vansinne! 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-20 19:49
    Tänker mig 32 gb minne och stöd för 3g eller 4g.

  • Svar på tråden Vilken är det absolut bästa surfplattan enligt er?
  • Faber

    En laptop har ju bättre prestanda ofta till samma eller t.o.m. lägre pris, dessutom går den att jobba med. Varför är folk så kåta på pekskärm? Den är ju kass till allt utom slösurfande.


    *Politiskt korrekt sidfot*
  • SIN74

    Hej!
    Tack för svar.
    Förstår era tankar.

    Vill gärna vilka/vilken platta som har bäst prestanda.  

  • Binary
    SIN74 skrev 2013-10-22 06:38:04 följande:
    Hej!
    Tack för svar.
    Förstår era tankar.

    Vill gärna vilka/vilken platta som har bäst prestanda.  
    Prestanda på papper kontra prestanda i standardhantering skiljer sig extremt mycket måste jag säga.
    Jag har använt både samsungs tab och ipad och jag, som äppelhatare av stora mått måste faktiskt
    säga att rent hanteringsmässigt så är dom galaxy tab2 och de olika ipadsen ganska likvärdiga.

    För mig, som ska in och ändra och pilla i allt som tänkas går så passar android bättre än iOS dock, men för gemene man så är det snarare värt att ta sig en tur till butiken, testa att klämma och känna och se vad man tycker känns bäst själv.

    Äppelmänniskorna kommer benhårt att att hålla på äppelsaker, medans andra kommer benhårt att hålla på android eller windows sakerna och du kommer troligen få massa nonsens-argument för och emot.

    Den enda som kan säga vad som passar dig är du själv.
    Några pointers jag kan ge dig gällande de olika grejerna:

    Ipads har bra skärmar, rätt bra batteritid och ett enkelt interface

    Galaxytabbar har nästan lika bra skärmar, men är istället kameleonter. Du kan ställa
    om utseendet till att bli precis som du själv vill ha det, ner till minsta lilla ikon.

    Windowsplattorna har jag inte testat, och anledningen är att det är ett stort underskott
    på appar i deras variant av app/play store.

    Jag hoppas att jag gett dig lite svar i allafall
  • SIN74
    Binary skrev 2013-10-22 12:13:06 följande:
    Prestanda på papper kontra prestanda i standardhantering skiljer sig extremt mycket måste jag säga.
    Jag har använt både samsungs tab och ipad och jag, som äppelhatare av stora mått måste faktiskt
    säga att rent hanteringsmässigt så är dom galaxy tab2 och de olika ipadsen ganska likvärdiga.

    För mig, som ska in och ändra och pilla i allt som tänkas går så passar android bättre än iOS dock, men för gemene man så är det snarare värt att ta sig en tur till butiken, testa att klämma och känna och se vad man tycker känns bäst själv.

    Äppelmänniskorna kommer benhårt att att hålla på äppelsaker, medans andra kommer benhårt att hålla på android eller windows sakerna och du kommer troligen få massa nonsens-argument för och emot.

    Den enda som kan säga vad som passar dig är du själv.
    Några pointers jag kan ge dig gällande de olika grejerna:

    Ipads har bra skärmar, rätt bra batteritid och ett enkelt interface

    Galaxytabbar har nästan lika bra skärmar, men är istället kameleonter. Du kan ställa
    om utseendet till att bli precis som du själv vill ha det, ner till minsta lilla ikon.

    Windowsplattorna har jag inte testat, och anledningen är att det är ett stort underskott
    på appar i deras variant av app/play store.

    Jag hoppas att jag gett dig lite svar i allafall
    Det var ett bra svar på min fråga. Lite fingervisning i mina tankegångar. Tack!
  • inze

    Jag gillar inte iPhone som telefon utan där föredrar jag android. Däremot använder jag vår iPad mer än vad jag använder vår Galaxy Tab (android), vilket jag tror beror på att det jag använder iPaden till tycker jag fungerar bättre på den.

    Dottern är tvärtom, hon "älskar" sin iPhone men använder Galaxy Tab-plattan mycket mer än iPaden, i hennes fall för hon tycker Youtube fungerar bättre på den.

    Så bästa rådet är nog att försöka testa några olika plattor så att du själv kan bilda dig en uppfattning om hur du gillar dem.    

Svar på tråden Vilken är det absolut bästa surfplattan enligt er?