vad är ni rädda för?
För mig handlade de först om att de kändes som en så otroligt förnedrande situation (i brist på bättre ord). Rädsla över att inte bli lyssnad på och respekterad. Att ligga där så ute lämnad och bli överkörd. Ha folk som tittar och tar på mig på ett sätt som inte känns okej. Att inte få den vård jag ber om/ behöver (inte få smärtlindring då de inte finns läkare tillgänglig. Stressade BM som inte har tid att stanna hos oss osv)
Sen ju mer jag läste på desto mer kom rädslorna att bebisen skulle skadas under förlossningen och/eller att jag skulle få svåra skador i underlivet.
Jag var hos Aurora två gånger under min graviditet. Men aldrig i syfte (från min sida) att "komma över" det, utan för att få snitt. Tyckte de var ganska onödigt och kände mig inte alls lyssnad på under första mötet. Hos läkaren rabblade hon mest risker för snitt och frågade om jag fortfarande var säker på att jag ville ha snitt. MVC BM pratade jag knappt om förlossningen med. Förklarade vid första mötet att jag ville snittas och sen var de inte mycket mer med det