• iknasi

vad är ni rädda för?

jag ska få mitt första barn i mars men det är nu alla tankar kring förlossningen som kommer oftare. Jag har bett om ett så kallat snittkontrakt pga olika anledningar. Nu vet jag inte ännu om det blir godkänt då jag ska träffa läkaren i mitten av december. Men jag skulle känna mig lugnare att bara veta att möjligheten finns om jag nu skulle avbryta den vaginala förlossningen.. Jag vill som sagt prova först och blir situationen ohanterlig så känns det bra ochh veta att man har ett alternativ.

Kontrollrädslan: Man är i en utsatt situation samt lite förnedrande skulle jag även tycka att sitta/ligga i gynstolen. Men det jobbigaste skulle nog vara om ingen lyssnade på en eller tog en på allvar, då skulle jag nog tvär flippa och kasta ut varenda kotte i rummet. Skita ned sig vore heller ingen höjdare vad man har fått höra att andra har gjort och vad som tydligen är ganska normalt. Spricka känns ju sisådär ... 

PSD är något som ja kommer vara rädd efter förlossningen.. jag har ingen aning om när risken avtar för sånt.dvs vilken månad bebis är i,  Någon som vet det?

Svar på tråden vad är ni rädda för?