• straw2008

vad är ni rädda för?

Jag har blivit snittad med 2 o ska snittas med 3e nästa år. Min största rädsla är att ha ont, få dödsångest. Förnedringen det innebär, att folk stirrar mig i underlivet/rumpan. Att spricka att inte bli som innan efter att jag fött. Att få sfingterruptur att inte få bedövning att behöva sys även det utan bedövning. Att min man ska se o höra mig skita på mig. Att barnet ska få syrebrist. Finns INGET som lockar mig med en vag förlossning fy faan.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Knota skrev 2013-12-16 10:54:09 följande:
    Jag ville inte bli uppskuren.

Det blir man ju om man blir klippt, eller spricker hela vägen ? Är det ett kontrollerat snitt med kniv du är rädd för? Spricker du hellre oförberedd lite hur som helst?
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Knota skrev 2013-12-16 11:17:49 följande:
    Jag är inte rädd för något, då jag inte kommer behöva genomgå det.

Förstår, helt ok att inte vilja skaffa barn alls.
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Knota skrev 2013-12-16 13:16:05 följande:
    Jag har inte skrivit att jag inte har skaffat barn. Jag skrev att jag inte är rädd för att jag inte kommer genomgå en graviditet och förlossning.

Biologiska barn missade jag att skriva, var det jag menade
    I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Knota skrev 2013-12-16 14:41:43 följande:
    Du vet, man kan ha biologiska egna barn och ändå inte behöva genomgå ännu en graviditet och förlossning. Det räcker med en gång.

Du skriver att du inte kommer genomgå en förlossning eller graviditet, då har du väl använt dig av surogatmamma. Du tillhör ovanligheterna. Helt OK det med. Men för att få biologiksa barn måste man SOM OFTAST vara gravid och föda barnet.
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden vad är ni rädda för?