Inlägg från: Charlie Mo |Visa alla inlägg
  • Charlie Mo

vad är ni rädda för?

Det är ascoolt att genomgå en vaginal förlossning. Jag hade en mesig barnmorska första gången och hoppas jag kan få en lite mer professionell denna gång. Som verkligen coachar mig. Förra gången fick de klippa en luten bit då huden tog emot i slutet. Det kändes ingenting och läkte jättefint. Däremot att förvänta sig att man ska bli exakt densamme som man var innan, vare sig snitt eller vaginal förlossning, är nog mindre troligt. Men skit i det! Du har burit och fött barn. Så värt det! Jag är rädd att jag ska bli lika borta denna gång. Tänker ta mindre smärtstillande.

• Charlie Mo

Helly, jag menar inte att det är mindre coolt med snitt. Men svaret på frågan varför man vill föda vaginalt. För mig fungerade det bra och jag ser fram emot att göra det igen. Ja, det är ju inte bara vaginal förlossning som påverkar ens kön, även graviditeten gör det. Jag blir lite orolig när ni vill bli exakt densamme som innan, det går liksom inte, era kroppar är med om mycket under en graviditet OCH man blir äldre. Men man behöver inte bli sämre, bara på annat sätt.

• Charlie Mo
    Cheeses skrev 2014-01-15 21:38:44 följande:
    Jag har så svårt att förstå hur man inte kan vara rädd för att bli inkontinent för resten av livet. Hur kan man inte vara rädd för att aldrig kunna ha sex igen. Hur kan man inte vara rädd för framfall som är väldigt svårt att bota. 50 %!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! av alla kvinnor som föder vaginalt får något av dessa problem. HUR kan man inte vara rädd?

Det där tror inte jag på. VAR har du hittat de siffrorna? Jag känner alldeles för många människor med väldigt många barn och INGEN har blivit drabbade av det i ung ålder. Min mamma hat haft en del urininkontinens nu som 50+ men det har även hennes syster som inte fött några barn. Källa tack!!
Svar på tråden vad är ni rädda för?