Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Anonym (Z) skrev 2013-10-22 10:20:59 följande:

Det finns idag 36730 lediga jobb så det tar en stund att söka, sätt igång med jobbsökande så du får nått jobb istället för att rulla tummar och klaga

Jo sedan får företagen in mellan 400-500 ansökningar i veckan av folk som inte är kvalificerade för och tar massor av resurs från företagen som söker jobb. Vet företag som ser rött bara de hör ordet arbetsförmedlingen och hatar deras sätt att tvinga okvalificerade människor att söka jobb de inte har behörighet till bara för att.

Min mamma tvingades av arbetsförmedlingen att söka jobb som läkare, kirurg, sjukgymnast osv för att hon hade en sjukvårdsbiträdesutbildning á la 70 talet i sin meritlista. Vad hon ska göra som sjukvprdsbiträdesutbildningen som kirurg är en gåta och ingen jag skulle vilja bli opererad av. Men sådana är AF regler. Du måste söka jobb sedan om du inte är kvalificerad skiter de i. Du måste ändå redovisa vilka jobb du sökt.
    Petrol skrev 2013-10-22 10:43:41 följande:
    I ett teoretiskt scenario hade det o andra sidan varit helt obetalbart att få se min handläggares min när hen inser att det är jag som kommer hålla i skalpellen och när hen ska operera ut sin blindtarm eller liknande om den där lilla promilleschansen att faktiskt slinka igenom och bli okvalificerad kirurg uppenbarade sig. Där kan vi tala om tydligt statement. :D
    Hahaha.... Ja det hade hon nog behövt. Eller så kan man fråga henne om hon vill komma till dig och få sina diagnoser fastställda eftersom hon kräver att du ska söka dessa jobb.
    Anonym (Attitydproblem?) skrev 2013-10-22 10:40:35 följande:

Du sitter där för att du ska lära dig att sköta tider och ha rutiner. En människa som inte ens kan ta sig upp på morgonen är det ingen som vill anställa. 

Och istället för att sitta och titta på film eller snacka skit kan du väl försöka göra något vettigt? Söka jobb via arbetsförmedlingen ger ingenting. Du måste ut och snacka själv med arbetsgivare och visa framfötterna. Min svägerska är fenomenal på att hitta jobb. Nu pluggar hon men förut jobbade hon deltid på Hemköp, extra på äldreboende, vårdare på stödboende osv osv. Hon fick till och med tacka nej till jobb. Men då är hon energisk, positiv och har ett jäkla självförtroende. Plus att hon tog vad hon fick. 

Hennes pappa, min svärfar, är fd chefsöverläkare och numera sjukhuschef med en lön över miljonen så om hon kan ta "skitjobb" så kan du.  

Själv har jag gjort tvärtom och valt utbildning före småjobb. Har varit IT-konsult sen jag var 22 år gammal (är 37 nu). 3-årig högskoleutbildning direkt efter gymnasiet ledde rakt till jobb. Nu driver jag eget företag sen ett par år tillbaka. Ärligt talat, folk som är så negativa och slöa som du skulle jag aldrig anställa. 

Hur menar du nu att hon kan ta vilket skit jobb som helst för att lilla pappa är sjukhuschef? Försörjer han henne när inte pengarna räcker?

För mig hade det inte funkat då min pappa är död. En grav genererar unga pengar till en försörjning.
    Petrol skrev 2013-10-22 11:14:21 följande:

Har du inte möjlighet till någon form av utbildning via AF? Jag har ärligt talat rätt dålig koll på hur det funkar men jag har fått för mig det, onekligen en smula mer stimulerande och något troligare att det ger resultat kanske. Men jag har som sagt dålig koll, och det kanske är något annat man ska vara inskriven i för att det ska vara aktuellt.

Många brukar få omvårdnadsutbildningen av tex af
    Anonym (fantasi) skrev 2013-10-22 23:11:49 följande:

Har du testat att söka jobb som sophämtare? Jag har hört att det är riktigt bra betalt, och kan ju knappast vara någon lång utbildning som krävs.

Sophämtare kräver C kort och nä de har höga krav. Min man som kört i åkeribranchen i över 16år hade inte en chans utan kunde bara få strö timmar vid någons sjukdom. Folk håller stenhårt i dessa jobben.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!