• Anonym (Arbetslös)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Jag är så SJUKT trött på att regeringen bestämt om dessa vuxendagis. Det ser bra ut i pappren att vi arbetslösa är i "sysselsättning", men i verkligheten är det helt sjukt.

På mitt vuxendagis sitter alla med var sin laptop och surfar. Jobbsökandet tar en halvtimma, max, eftersom jag varit arbetslös så pass länge (det tar längre tid om man är ny). Sedan sitter jag är på FL, Facebook, FB etc. Ibland kollar vi på film eller bara snackar skit.

På grund av detta måste min son gå på förskola långa dagar och vi får leva på existensminimum.

Lägg ner dessa jävla vuxendagis och satsa pengarna på något som ger jobb!!!! Så trött på att sitta här dag ut och dag in. Totalt slöseri med pengar.   

• Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
  • Anonym (:())

Kan inget annat än att hålla med!!!!!!!

• Anonym (-_-)

Det är nog inte så lätt.
    Jag tror dom skulle behöva satsa på minskade avgifter (skatter, sociala avg etc) för företagen. Eventuellt ändra så det blir sämre anställnignsskydd. Gör man inte något åt det hållet så kommer inte företagen ha råd eller våga anställa mer folk.
    Det kommer nog inte hända dessvärre för folk är för kommunistiska i det här landet och facken har för stort inflytande. Nog för att jag tycker anställningsskydd är bra att ha så kanske man kunde göra det lite lättare att bli av med inkompetent folk som bara kostar pengar för det är jättesvårt idag.

• Anonym (Arbetslös)

Skönt att inte vara ensam. Jobbsökandet för idag är klart och nu ska jag bara sitta här och vänta på att få gå hem. Inget att göra och ingen som bryr sig.

• sötare
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 09:50:08 följande:
    Skönt att inte vara ensam. Jobbsökandet för idag är klart och nu ska jag bara sitta här och vänta på att få gå hem. Inget att göra och ingen som bryr sig.
    vart sitter du ? Finns det ett datortek där du e å de kanske har några program som du kan lära dig ? 
  • Anonym (Arbetslös)
    sötare skrev 2013-10-22 09:57:10 följande:
    vart sitter du ? Finns det ett datortek där du e å de kanske har några program som du kan lära dig ? 

Jag sitter i ett litet rum i Norrköping där det finns ett runt bord och en lampa. Jag kan inte gärna gå härifrån och jag är bra på data. Gymnasieutbildad datatekniker till och med! Men det var ett tag sedan jag fick den utbildningen nu.
  • Anonym (Arbetslös)
    Anonym skrev 2013-10-22 10:03:43 följande:
    Gå en utbildning?

Har en femårig universitetsutbildning inom humaniora, men det är ont om jobb inom det.
  • Anonym (också)

Lider med er alla andra. Och detta samtidigt som offentliga sektorn går på knäna pga av alla sparbeting. Det behövs mer folk till skolan,vården, omsorgen osv. Jag kostar samhäller mer som Fas2:are än om jag jobbat. Företaget som har mig får 11 000 i månaden för det. Och min bruttoinkomst är 16 000 för FK.  det är mer än jag skulle tjänat. Och det riktiga arbetet jag skulle utfört har ju ett värde.

• Anonym (k)

Hur länge har du varit arbetslös? Min handläggare frågade om jag ville göra sånt där men det var valfritt och jag tackade nej pga att det just är ett jävla slöseri med resurser och tid. 

• Anonym (Arbetslös)
    Anonym (k) skrev 2013-10-22 10:05:36 följande:
    Hur länge har du varit arbetslös? Min handläggare frågade om jag ville göra sånt där men det var valfritt och jag tackade nej pga att det just är ett jävla slöseri med resurser och tid. 

Jag har saknat fast jobb sedan 2007, men har haft projekt, vik och liknande. Det är därför min a-kassa räckt så länge, men nu tog den slut och jag hamnade här.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!