Inlägg från: Anonym (trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Så j...a trött på allt gnäll att man inte får jobb. Jag har fyra syskonbarn i åldern 24-28 år. De har sedan de var 16-17 år jobbat med en rad massa saker. De har tagit vilka jobb som helst och en har jobbat upp sig som chef i en större affär. De har jobbat, tjänat pengar, rest världen runt, jobbat, flyttat och nu har alla jobb de trivs kanon med! Jag har jobbat som lärare både i storstad och liten ort. Framförallt i den lilla orten visste man redan i skolan vilka som skulle sitta hemma i sina joggingbyxor som 19-åringar och gnälla att inga jobb finns. De är inte beredda att lyfta sin bak och flytta eller anstränga sig för att få jobb. Själv har jag tagit emot 4 st 20 åringar som ska komma ut i arbetslivet för det är SÅ svårt att få jobb. De blir skickade av AF. Efter dessa 4 kommer jag aldrig ta emot fler! De var hopplösa. Kom försent, kom inte alls, blev kompis med eleverna och hittade på dumheter, tog noll initiativ, satt mest på en stol och jag fick hela tiden be dem göra saker. Har full förståelse att INGEN vill anställa sådana människor. De som är drivande, vågar flytta, söker alla typer av jobb, utbildar sig FÅR jobb!!!!

Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!