Inlägg från: Uffesson |Visa alla inlägg
  • Uffesson

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Vår regering är skit och det finns inga jobb (i alla fall få som TS har förtur till...), så enkelt är det. Det är inte TS fel att hon/han sitter där hon/han gör utan Muppfeldt och COs fel.

• Uffesson
    Anonym (gört) skrev 2013-10-22 13:31:57 följande:

så om sossarna kom till makten så skulle nån anställa ts? är det vad du tror?
    Nej, det tror jag verkligen inte. Röstar inte på dem heller.
  • Uffesson
    Anonym (trött) skrev 2013-10-22 13:01:07 följande:
    Så j...a trött på allt gnäll att man inte får jobb. Jag har fyra syskonbarn i åldern 24-28 år. De har sedan de var 16-17 år jobbat med en rad massa saker. De har tagit vilka jobb som helst och en har jobbat upp sig som chef i en större affär. De har jobbat, tjänat pengar, rest världen runt, jobbat, flyttat och nu har alla jobb de trivs kanon med! Jag har jobbat som lärare både i storstad och liten ort. Framförallt i den lilla orten visste man redan i skolan vilka som skulle sitta hemma i sina joggingbyxor som 19-åringar och gnälla att inga jobb finns. De är inte beredda att lyfta sin bak och flytta eller anstränga sig för att få jobb. Själv har jag tagit emot 4 st 20 åringar som ska komma ut i arbetslivet för det är SÅ svårt att få jobb. De blir skickade av AF. Efter dessa 4 kommer jag aldrig ta emot fler! De var hopplösa. Kom försent, kom inte alls, blev kompis med eleverna och hittade på dumheter, tog noll initiativ, satt mest på en stol och jag fick hela tiden be dem göra saker. Har full förståelse att INGEN vill anställa sådana människor. De som är drivande, vågar flytta, söker alla typer av jobb, utbildar sig FÅR jobb!!!!
    Så det är okej att döma alla ungdomar för att 4 av dem betedde sig illa? Vilka ska du anställa istället? Och, vad händer med vårt land om alla tänker som du?

Vi förlorar nu ny arbetskraft till Norge. Vår regering vill inte ha ungdomar... de är inte "Sveriges framtid". 
  • Uffesson
    Anonym (råger) skrev 2013-10-22 13:37:33 följande:

Men berätta vad man skall rösta på för att TS skall få jobb !

Inte borgarna och inte sossarna, så vad skall man göra ?  
    Tror du redan listat ut vad jag röstar på.
  • Uffesson
    Anonym (Z) skrev 2013-10-22 13:46:15 följande:

Hur ska SD ge ts jobb?
    Jag kommer inte att säga åt TS vad hon ska rösta på. Men, SD skulle igenom den politik de nämnt kunna ge bra mycket fler svenskar en lättare vardag, eftersom att de skulle satsa på de som har svenskt medborgarskap och ge dem alla samma möjligheter - något som inte levereras av övriga regeringens politik.
  • Uffesson
    Anonym (Z) skrev 2013-10-22 14:03:02 följande:

Dravel! Säg konkret hur SD ska ge ts jobb
    Igenom att det finns fler jobb kommer det ju självklart finnas större chans att få jobb. Idag finansieras arbetsgivare som anställer invandrare istället för infödda - en orättvis politik som gör att TS får mindre chans att få jobb.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!