Inlägg från: Anonym (Ahhhaaaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ahhhaaaa)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Anonym (Väninnan) skrev 2013-10-22 14:35:07 följande:
    Bidrag ska vara minsta möjliga för överlevnad". ! )

Helt rätt och korrekt. Då tappar TS sugen att på arbetstid sitta och surfa på nätet och Facebook!

Kräks
  • Anonym (Ahhhaaaa)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 14:46:29 följande:

Ge mig ett konkret förslag på något annat att göra då (om du kan).

Söka jobb. Och då menar jag att söka jobb på riktigt och inte bara låtsas att man gör det. Den som söker, den finner. 
  • Anonym (Ahhhaaaa)
    Anonym (också varit där) skrev 2013-10-22 14:50:16 följande:

Det där var inte alls snällt sagt.Du har nog ingen aning om hur det är eller har varit arbetslös.Hoppas sånna som du en dag blir utan jobb och får leva på soc eller a kassa!!

Jag har alltid haft jobb. Men direkt efter utbildningen hade jag inget jobb, då jag saknade "relevant arbetslivserfarenhet"! Jag blev också placerad på en praktikplats med 3000 kronor per månad och var MYCKET TACKSAM för det! Arbetade på Ernst & Young nästan gratis, fick bra rekommendationer och praktisk erfarenhet, som jag kunde skriva i CV:et! Och sedan dess går det fint! Så alla de, som gnäller att de inte vill arbeta för 3000 kronor per månad, är gnällspikar och latmaskar!  
  • Anonym (Ahhhaaaa)
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 15:04:05 följande:

Jag har också praktiserat gratis i flera omgångar. Det har gett sommarjobb och vik, men inget fast.

Jag gnäller inte över att vara i sysselsättning, utan över att vara i EN SÅ MENINGSLÖS sysselsättning. Fatta skillnaden.  

Du skrev alldeles nyss, att du INTE ville arbeta hos en arbetsgivare, som "utnyttjar" arbetslösa och får betalt för det! Så din attityd och inställning till arbete lyser tydligt igenom dina inlägg.

• Anonym (Ahhhaaaa)
    Petrol skrev 2013-10-22 15:11:03 följande:
    Alltså, jag vet inte riktigt om vi läser in samma saker här. Det är väl rätt sunt att inte vilja legitimera ett system som gör det svårare för alla att få jobb och som förflyttar stora pengar från stadskassan till privata företag?

Det företag, som man praktiserar hos, avsätter både tid och mänskliga resurser (= handledare) för att lära upp en nyutexaminerad student. Då tycker jag att de skall kompenseras för det.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!