• Medusan

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 11:31:37 följande:

Problemet med den är att det är så mycket obekväm arbetstid, och det kan ju inte jag. Nästan alla USK jobb är på kvällar och helger. De som är på VC och liknande är så eftersökta att de är svåra att få som nyexad.
    Ett tips om du är outbildad inom vård är att söka jobb som timvik vårdbiträde. Det behövs timvikarier nästan överallt så testar du att skicka in en spontananmälan till alla äldreboenden och liknande inom rimliga geografiska gränser är jag nästan helt säker på att du får minst ett napp, troligen flera. Man brukar kunna få jobba rätt mycket som timvik och en enormt stor fördel med timvik före fast schema är ju att du själv väljer bort tider som inte passar dig och ditt liv.
  • Medusan
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-22 16:16:18 följande:

Det där var sant för ett tiotal år sedan, men inte idag. Numer finns vikariepooler för vård och omsorg och man måste vara minst undersköterska för att komma in där. Det går inte att ringa direkt till äldreboendena, för då hänvisar de till poolen. Samma sak för förskolor.
    Nej det stämmer inte alls på alla ställen. Jag jobbar själv inom äldrevården och ser överallt att det finns mängder med vårdbiträden och många av dem jobbar just som timvikarier.

Om du inte hört av dig och frågat vet du inte säkert hur det ligger så ring och fråga. Är det så strikt som det låter på dig så är det ovanligt strikt.

Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!