Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
Jag "valde" arbetslösehet när jag var gravid med andra barnet då jag kände att ta det lite lungt för första gången i mitt 15-åriga arbetsliv. Efter tre månader var jag tvingad till ett sådant här "vuxendagis" och jag har aldrig sett så många värdelösa oengagarade människor i hela mitt liv. Fram till dess trodde jag det var brist på jobb som arbetslösheten berodde på men insåg att det iställer var brist på drivande, ansvarsfulla ungdommar (resultatet av curlingföräldrar?).
Hela sommaren var jag där. Riktigt pissigt och framförallt när man verkligen INTE passar in med dem andra idioterna. Jag hade ju en uppenbar anledning för att vara där, det var knappats brist på självdisciplin och att då sitta och lära sig "vikten av att komma i tid" eller "hur man skriver ett cv" var riktigt jävla meningslöst för mig. Men jag tog mig därifrån såklart, 2 veckor efter att sonen fötts hade jag nytt jobb.
Så skaffa er ett jävla jobb om ni vill komma därifrån!!!
Sen tycker jag också att staten kan lägga skattepengarna på annat än dessa vinstdrivande "jobbcoaching" företag som ska lära vuxna människor att knyta sina skor, det är liksom pengar som kastas rakt i sjön....