Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
Tja, det låter ganska meningslöst. Jag gissar att det verkligen tar kort tid att uppdatera sina ansökningar om man varit arbetslös i flera år, är hyfsad på textbehandling, saknar läs- och skrivsvårigheter och inte har svårt att formulera sig.
Fast frågan är vad du tycker att AF ska göra. Du har nästan gjort slut på dina studiemedel på en utbildning som för flertalet inte leder till anställningar(?). Du kommer inte på något du kan/vill plugga på kort tid. Du har gått hemma i sex(?) år. Du kan inte ta bristjobb som innebär obekväma arbetstider. Mer attraktiva jobb får du uppenbarligen inte. Vad är det du själv tycker skulle vara meningsfullt i AF-regi?
Jag förstår om det känns meningslöst med "vuxendagis", där man som vuxen högutbildad person ska sitta och bevisa att man kan läsa annonser och skriva (fler) ansökningar, på heltid för något som man kan göra med hyfsad kvalitet på kort tid. Men jag kan som sagt inte riktigt se klockrena alternativ. Gå hemma ännu några år med niotusen i månaden utan några som helst motkrav? Få bidrag från ngn myndighet för att gå kurser andra tar CSN för?
Om du inte kan få AF att köpa någon matnyttig kurs åt dig kan du väl åtminstone använda tiden där till någon intressant MOOC i stället för att bara slösurfa. Antar att du redan kollat om där är någon KY-utbildning du kan tänka dig, om kvarvarande CSN räcker till sådan. De ska ju vara framtagna utifrån arbetsmarknad.