Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
Det där påminner extremt mycket om den så kallade "aktiveringen" i Danmark. Värdelöst system, vänta bara om några år så har kommunerna listat ut att det blir billigare att sätta folk i kommunal "arbetsträning" vilket innebär en fulltidstjänst i kommunens storkök, Du får en snabbkurs i hygienhantering, och ska "jobba" fulltid, men få socialbidrag i lön. Eller så blir man skickad runt på olika kommunala byggnader för att göra rent, fortfarande i fulltid, og enbart med socialbidrag som inkomst, om du inte kommer eller är sjuk för ofta drar de helt enkelt in socialbidraget, ger dig sanktioner i 3 månader, och sen kan du få lov att börja om igen.
Min härligaste tid, var när jag var höggravid med första barnet, precis mist mitt arbete då de gick i konkurs över natten, och jag saknade två månader för att få utbetald a-kassa.
Eftersom jag inte kunde beräknas vara i "fulltidsarbete" i mer än tre månader, fick jag sitta på en institution för personer med missbruksproblem, och limma handtag på pappersomslaget, till det där ihopfällbara bebis-badkaren.
Fett jobb! och extremt bra ersättning också..
Tack och lov,, fick jag strö-jobb, så att jag kunde klara mig tills jag gick på mammaledighet, och fick en bra utbildning direkt efter.