• puss

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

MammaIna88 skrev 2013-10-22 13:05:00 följande:
    Men mitt tips till TS utbilda dig till något annat. Jag var också arbetslös men tog mig i kragen, skaffade utbildning och fick jobb på praktikplatsen jag hade under utbildningen då jag hade gjort bra ifrån mig att alla kollegorna rekommenderade mig varmt till deras chef :)

bravo!
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • puss
    Anonym (trött) skrev 2013-10-22 13:01:07 följande:
    Så j...a trött på allt gnäll att man inte får jobb. Jag har fyra syskonbarn i åldern 24-28 år. De har sedan de var 16-17 år jobbat med en rad massa saker. De har tagit vilka jobb som helst och en har jobbat upp sig som chef i en större affär. De har jobbat, tjänat pengar, rest världen runt, jobbat, flyttat och nu har alla jobb de trivs kanon med! Jag har jobbat som lärare både i storstad och liten ort. Framförallt i den lilla orten visste man redan i skolan vilka som skulle sitta hemma i sina joggingbyxor som 19-åringar och gnälla att inga jobb finns. De är inte beredda att lyfta sin bak och flytta eller anstränga sig för att få jobb. Själv har jag tagit emot 4 st 20 åringar som ska komma ut i arbetslivet för det är SÅ svårt att få jobb. De blir skickade av AF. Efter dessa 4 kommer jag aldrig ta emot fler! De var hopplösa. Kom försent, kom inte alls, blev kompis med eleverna och hittade på dumheter, tog noll initiativ, satt mest på en stol och jag fick hela tiden be dem göra saker. Har full förståelse att INGEN vill anställa sådana människor. De som är drivande, vågar flytta, söker alla typer av jobb, utbildar sig FÅR jobb!!!!
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • puss
    Anonym (personlig assistent)) skrev 2013-10-22 19:00:24 följande:

Märkligt att vi har så svårt att hitta vikarier när så många vill jobba.....

För att folk sitter hellre och får gratispengar och slösurfar.
  • puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 18:38:17 följande:

Förstår dig så!! Min man är också i fas 3. Helt meningslös sysselsättning. Sitter kanske 75% av dagen. Ändå måste han vara där hela dagen! Åker buss 6.40 på morgonen kommer hem 16.40 ibland 17.00. Får ut dryga 9000 kr mån på heltid! Helt värdelösa handledare! Har tagit upp det med af flera ggr utan frsmgång. Platsen han är på tjänsar åtskilliga tusenlappar per månad på honom! De betalar inte en krona! Så här ser verkligheteb ut för tusentals människor i Sverige!

FÅR 9000kr i månaden?? För att inte prestera ett skit?? Vilken sjuk värld.
  • puss
    Politikern80 skrev 2013-10-22 19:41:14 följande:

Handlar tyvärr bara om att få ner statistiken "arbetslösa" desperat försök ac moderaterna att få ner siffrorna.....

Skitprat. Alla vet att detta oerhört generösa bidrag är enbart en kostnad.
  • puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 19:54:15 följande:
    Öh! Han ÄR på sin arbetsplats 8,5 timmar per dag. Han VILL jobba men det FINNS INGET att göra. Han måste vara kvar hela dagen.  Han måste gå upp 6.30 varje dag och åka dit  fast det inte finns tillräcklig sysselsättning.  Han åker hem 16 och kommer hem runt 16.30 varje dag. 

När han hade a-kassa fick han ut runt 11.000 kr och var då HEMMA!  Nu får han som sagt 9000 och är borta 10 h per dag! 
    Det är förjävligt.
  • puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 19:54:15 följande:
    Öh! Han ÄR på sin arbetsplats 8,5 timmar per dag. Han VILL jobba men det FINNS INGET att göra. Han måste vara kvar hela dagen.  Han måste gå upp 6.30 varje dag och åka dit  fast det inte finns tillräcklig sysselsättning.  Han åker hem 16 och kommer hem runt 16.30 varje dag. 

När han hade a-kassa fick han ut runt 11.000 kr och var då HEMMA!  Nu får han som sagt 9000 och är borta 10 h per dag! 
    Vad tycket du är rimligt att andra betalar din sambo för att göra ingenting? För det är vi som betalar.

Vi arbetar, han gör ingenting, han får våra pengar.

Och du vill att vi ska ge honom mer?
  • puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 20:05:52 följande:
    Jag antar att du aldrig varit arbetslös själv! och upplevt hur det är? Skulle du bli det så står du väl för din åsikt då också antar jag? "Det är förjävligt" få 9000 kr och inte göra nåt! 
    Naturligtvis. Varför skulle jag ändra åsikt? Det är och kommer alltid vara rent förjävligt.
  • puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 20:12:40 följande:

puss skrev 2013-10-22 19:58:47 följande:Vad tycket du är rimligt att andra betalar din sambo för att göra ingenting? För det är vi som betalar.
    Vi arbetar, han gör ingenting, han får våra pengar.
    Och du vill att vi ska ge honom mer?
    Han gör nåt. Han har sysselsättning mer än 40  h i veckan har jag sagt. Han är DÄR!  Han sitter av tiden!  Han har inte valt arbetslöshet vet du.  och man måste kunna leva och försörja sig.  Du vill inte att arbetslös ska få nåt eller?
    Sitta av tid är inte att prestera.
  • puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 20:17:23 följande:

Så det är förjävligt att ta emot a-kassa , bidrag när man blir arbetslös? så om du blir arbetslös och a-kassa så tycker du det är "för jävligt" varje gång pengarna kommer in på kontot?
    Det i kombination med lång tid, girighet och pissig attityd är, som sagt, förjävligt. Är det fortfarande oklart?
  • puss
    Fru envis skrev 2013-10-22 20:20:28 följande:
    ts är heller inte tvingad att ta emot pengarna utan kan leva på andra pengar, sparpengar t ex.
    vill man ha hjälp av staten så krävs det vissa motprestationer för att få det, passar det inte så går bra att avsäga sig hjälpen och stå utan stöd. 
    Här behövd tydligen bara "sitta av tid" som motprestation.

Och girigbuken vill ändå ha mer betalt.
  • puss

Jag kan också sitta på arslet. Nån som vill ge mig 9000 i månan för det?

• puss
    Anonym (hff) skrev 2013-10-22 20:35:05 följande:
    Oh tack! Äntligen en vettig människa som fattar vad det handlar om! Allt stämmer.
    Puss: du borde läsa detta både 3 och 4 ggr så kanske du inser vad det handlar om!

Skitprat.
  • puss
    Fru envis skrev 2013-10-22 20:38:55 följande:

om det nu tar så pass kort tid att skriva ansökningarna som du påstår ts, vad är det då som hindrar dig ifrån att köpa en kursbok i valfritt ämne, läsa in det och sedan tentera av det på komvux t ex?

Det är uppenbart vad som hindrar.
  • puss

Det är väl så att vissa inte kan göra mer av sitt luv än att förvaras på "vuxendagis", som ts kallar det.

Alla ligger på sin nivå och ts kommer ju inte vidare, hur hon än försöker. Hon säger ju att hon gjort allt hon kan.

Kan hon inte mer är det väl så hör det får vara då. Ts har nått sin peak i livet.

• puss
    msmurphy skrev 2013-10-23 10:04:46 följande:
    Vad fan är ditt problem? Tycker du att det är solidariskt att tala så till någon som mår dåligt av sin ssituation och faktiskt försöker förändra den?
    Mår illa av den här tråden. 
    Men vad är det med dig då? Jag visar lite förståelse för ts situation.

Var inte så otrevlig och sluta hoppa på folk.
  • puss
    msmurphy skrev 2013-10-23 11:01:22 följande:
    Du visar förståelse genom att tala om för henne att hon aldrig kommer komma där ifrån? My ass.
    Usch så otrevlig du är.
  • puss
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 12:24:34 följande:

Jag har redan skrivit att YH kan vara något för mig och jag börjar bli trött på¨att upprepa mig.
    Va roligt! vilken kommer du välja?
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!