Anonym (Attitydproblem?) skrev 2013-10-22 10:40:35 följande:
Du sitter där för att du ska lära dig att sköta tider och ha rutiner. En människa som inte ens kan ta sig upp på morgonen är det ingen som vill anställa.
Och istället för att sitta och titta på film eller snacka skit kan du väl försöka göra något vettigt? Söka jobb via arbetsförmedlingen ger ingenting. Du måste ut och snacka själv med arbetsgivare och visa framfötterna. Min svägerska är fenomenal på att hitta jobb. Nu pluggar hon men förut jobbade hon deltid på Hemköp, extra på äldreboende, vårdare på stödboende osv osv. Hon fick till och med tacka nej till jobb. Men då är hon energisk, positiv och har ett jäkla självförtroende. Plus att hon tog vad hon fick.
Hennes pappa, min svärfar, är fd chefsöverläkare och numera sjukhuschef med en lön över miljonen så om hon kan ta "skitjobb" så kan du.
Själv har jag gjort tvärtom och valt utbildning före småjobb. Har varit IT-konsult sen jag var 22 år gammal (är 37 nu). 3-årig högskoleutbildning direkt efter gymnasiet ledde rakt till jobb. Nu driver jag eget företag sen ett par år tillbaka. Ärligt talat, folk som är så negativa och slöa som du skulle jag aldrig anställa.
Grejen är att jag redan har varit runt på företag och allt det där. Som jag skrev har jag också fått många vik och projekt under åren, men inget fast. Klart att jag kan sköta mig och komma upp på morgonen. Jag har pluggat och jobbat större delen av mitt liv. Att du skrev så var lite nedlåtande, faktiskt.