Inlägg från: Auroraja |Visa alla inlägg
  • Auroraja

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Håller absolut med, satt på en ställe som heter miroi i 6 månader i 8 timmar om dagen! Enda anledningen till att jag var är var att det va obligatoriskt och att om drog in mitt aktivitetsstöd om jag inte var där. Hemskt att arbetsförmedlingen hyr in sånna företag som miroi för att det ska se bättre ut i sona papper när vi då går under betäckning " aktivitet " istället för arbetslösa!!!! Usch!!!

• Auroraja
    Fru envis skrev 2013-10-22 21:52:49 följande:
    sa till ditt af att du inte trivdes? 

Ja det gjorde jag!! Ringde och va jävligt arg då jag jobbat innan och såg fram imot ett par veckors semester med familjen!! Detta va i juli! Men nej hela sommare skulle jag sitta där!!! Mitt vikariat på 6 månader tog slut 31/6 så ville ju som alla andra ha iallafall två veckor ledigt. Vi hade dess utom bokat stuga på Gotland!!!! Blir arg bara jag tänker på det
  • Auroraja
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 09:54:38 följande:
    Du vet väl att du har 4 veckors rätt till ledighet på ett år?

Inte när du är inskriven på arbetsförmedlingen!!! Och visst jag kunde ta ledigt men fick då ingen a-kassa
  • Auroraja
    Anonym (hff) skrev 2013-10-23 10:23:01 följande:
    Jo! Är du inskriven i fas 3 och har åtgärd så får du 4 veckors betald ledighet! Min man hade det i somras så jag vet väl!!

Fas 3 vad innebär det? Är det inte när man är långtidsarbetslös ochninte får någon ersättning alls?? Jag fick ta ledigt men utan ersättning! Eftersom det va första gången jag va arbetslös
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!