Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
Anonym (frihet) skrev 2013-10-22 14:07:41 följande:
Vill tillägga en sak i denna debatt. Jag har varit arbetslös ett tag pga nedgång i min bransch. Gick jättebra för mig under ca 10 år, och jag tjänade mellan 300-425 000/år (som frilans). Detta höll i sig fram till för ett år sen. Nu har jag börjat jobba som lärarvik och i hemtjänst, för jag vill inte vara sysslolös och beroende av a-kassan (för då har man inte frihet att göra vad man vill).Det jag vill klaga på är att det är så FRUKTANSVÄRT dåligt betalt i dessa jobb. Jag får inte mer pengar än när jag går på a-kassa, efter skatt. Jag tycker det är helt orimligt, och om folk ska känna sig motiverade att ta dessa jobb måste lönerna höjas (INTE sänka a-kassan, det är inte det jag är ute efter).
Jag får mindre pengar för tuffa jobb, men jag gör det för friheten att tex kunna läsa en kurs på universitetet utan att nån lägger sig i, men visst är det märkligt att t ex typiska karljobb är så mycket bättre betalt än dessa okvalificerade typiska kvinnojobb.
Det här är jobb som många har möjlighet att få, men det tror f-n att folk vill, när dom får in mindre än när dom uppbär a-kassa.