Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
Vad tråkigt att vissa här inne slänger skit på en som redan har det jobbigt.Dra härifrån om ni inte har nåt att komma med och inte kan hålla god ton! Jag är också inskriven i fas 3 som det heter,sysselsättningsfasen.Innan jag blev mammaledig så var jag också på ett liknande ställe.Städade lokaler och toaletter i byggnaden.Det fanns att göra till lunch sen när allt var klart så var det dötid till 16.00.Oftast stack man tidigare,ingen som brydde sig om det bara man kom på morgon typ.Fruktansvärt meningslöst och jag hatade det! Och alla knäppa människor som de samlade på ett och samma ställe.Jag var gravid då så bara räknade dagarna till jag skulle sluta.I det läget var man inte så attraktiv på arbetsmarknaden som högravid så jag var tvungen.Verkligen hemskt att behöva ha din son så långa dagar på förskola på grund av det här som inte är någonting.Jag behövde inte börja där igen efter ledigheten som tur var...Jag vet inte vad som gäller i din kommun men här har de börjat med något som heter annställningsstöd och något annat som jag glömt namnet på:/ Det här annställningsstödet innebär praktik med samma ersättning tre månader sen annställning och lön.Men slutar du eller företaget inte kan anställa får du ingen ny a kassa.Då skrivs du in i jobben igen på ett nytt företag.Min handläggare säger han bara placerar ut folk på de företag han vet om anställer,det är ju bra men har hört mycket negativt om det där.
Prata med din handläggare på af och kanske ni kan komma överens om något annat.Eller sök på nåt säljföretag,vad som helst.