• Mymla

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Vad är du bra på och vad vill du helst jobba med?

• Mymla

Ni som jobbar, skulle ni kunna tänka er att dela på jobben med de arbetslösa? Gå ner i arbetstid och låta en arbetslös ta resten av tiden? Ni verkar inte ha så roligt på era jobb när ni gnäller över att ni inte vill finansiera arbetslösas bidrag för era skattepengar. Om alla i Sverige gick ner i arbetstid skulle säkert jobben räcka till alla.

• Mymla

Flash Gordon - ja nu var det inte mig själv jag syftade på, jag är utbildad och har ett jobb att gå till. Jag syftade på alla gnällfisar med jobb här i tråden som avskyr de som är arbetslösa.

• Mymla

Omotiverade människor har nog alltid funnits, som inte är så bra på att sälja in sig själv och visa framfötterna. Men "förr" var det relativt lätt att få jobb även som omotiverad eller outbildad. Idag har många jobb försvunnit från tex industrin och ersatts av maskiner och datorer. Mina föräldrar fick jobb på stående fot som tonåringar, och de har inte ens gått gymnasiet. Deras jobb kräver idag både gymnasieutbildning och högskoleutbildning. Sluta gnäll på de arbetslösa, gnäll på systemet istället. Och läs underbaraclaras inlägg idag om arbetslinjen.

• Mymla

Grattis till praktiken! Är det inom ett område som intresserar dig, där du kan få jobb sen?

Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!