Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!
Förstår dig TS! Jag har en lång utbildning inom ett område som var hett när jag började plugga men inte numera.. Jag kände mig verkligen inte önskad på arbetsmarkanden och blev bitter eftersom jag sedan barn alltid "gjort det rätta" och pluggat och varit duktig och ändå fick jag inget jobb. Man investerar ju mycket pengar och tid i en utbildning och det är hemskt när man inser att det inte ger något.
Jag sökte massa jobb men antingen var man överkvalificerad eller fel. Det var inte förrän jag satte upp mig på kommunens vikariepool som jag kom in på arbetsmarkanden. Då fanns det helt plötsligt oändligt mycket jobb. Utan problem fick jag vikariat efter vikariat motsvarande heltidstjänst. Hade kunnat hålla på så länge och det var tom prat om fastanställning trots att jag saknade relevant utbildning. Det var inte välbetalt, men väldigt roligt och fantastiskt att äntligen få jobba!
Sedan kom jag på att jag kunde läsa till några terminer på en annan utbildning som gav jobb och där är jag nu. Så tacksam att själva utbildningen är gratis i Sverige. Jag kunde alltså tillgodoräkna mig 2/3 av utbilningen med gamla studier, kan det vara något som är möjligt för dig?