Inlägg från: Anonym (a) |Visa alla inlägg
  • Anonym (a)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Fru envis skrev 2013-10-22 20:27:38 följande:
    man kan välja att antingen göra något åt sin situation eller ta på sig offerkoftan, väljer man det senare så ska man heller inte klaga för då har man gjort det aktiva valet. kan tyckas hårt, men jag står för det.

Ja, det är ju väldigt lätt när det inte är dig det drabbar, modigt att vara tuff på nån annans bekostnad.
  • Anonym (a)
    Fru envis skrev 2013-10-22 20:40:42 följande:
    och hur vet du att jag inte har varit där?

Dina inlägg och din attityd skvallrar.
  • Anonym (a)
    Fru envis skrev 2013-10-22 20:43:27 följande:
    exakt! 
    jag var arbetslös i ca 7 månader innan jag för 5 år sedan började studera.
    det kanske inte låter så långt, men det var långt då, eftersom jag var så pass ung då. 

Vilket inte riktigt är samma sak vilket du borde förstå.
    Men om du nu varit arbetslös, vem fan har inte varit där, så borde du kunna ha lite mer förståelse än att kasta skit på dom som redan ligger.
    Skärp dig.   
  • Anonym (a)
    Fru envis skrev 2013-10-22 20:47:22 följande:
    jag kastar skit (som du utrycker det, inte jag) på dem som ligger när de enbart gnäller och gnäller och inte gör något åt sin situation.

Vilket är precis det jag säger, du har ingen aning om vad dom går igenom, du känner inte deras historia eller deras motiv, du vet inte vilket nätverk dom har.
    Du känner kort och gott inte dom här människorna, ändå har du mage att anse att du kan bedöma och döma andra människor.
    Det är så lätt att ha synpunkter på vad andra ska göra, särskilt när man sitter i sin egen lilla trygghet bakom en datorskärm.
    Kanske lite ödmjukhet inte skulle skada.

• Anonym (a)
    Fru envis skrev 2013-10-22 20:52:01 följande:
    dessutom har jag flertalet kroniska sjukdomar och annat som gör att min konkurens blir mkt hårdare på arbetsmarknaden än för någon som är frisk.
    men jag gjorde ett aktivit val att utbilda mig i en väldigt bred utbildning, och ska även om allt går vägen läsa magisterinriktning inom utbildningens huvudämne.

man är sin egen lyckas smed. 

Vad bra att det gick bra för dig, du hade tur och säkert var du duktig också.
    Men du kan inte applicera dig själv på andra människor, du är en individ dom är andra.
    Bara för att du kan betyder det inte att alla andra kan, även om dom försöker, även om dom vill.
    Tro inte att du är rikslikare för hur alla andra är.     
  • Anonym (a)
    Anonym (333) skrev 2013-10-23 15:17:31 följande:

Det är tyvärr pga av alla negativa erfarenheter företagarna har av praktikanter. Otroligt få som vill arbeta egentligen.

Hur vet du det, exakt?
  • Anonym (a)
    Forrest skrev 2013-10-23 15:37:40 följande:
    Ja då är det väl bara ge upp då

Så du tycker alltså att en sån som jag ska ut och sätta tallskog.
    Jag är över 50, jag har kronisk värk och går runt på dubbel smärtlindring bara för att orka genom dagen.
    Jag sover i snitt 4 timmar per natt.
    Jag måste vila en stund mitt på dagen, annars klarar jag inte av det.
    Jag har en lungsjukdom som medför att jag vid fysisk ansträngning får andnöd.
    Allt jag gör, gör jag långsamt, en uppförsbacke kräver att jag vila efteråt och samlar syre, annars svimmar jag.
    Hur har du tänkt dig att en sån som jag ska kunna plocka bär eller sätta tall, eller vad tycker du att jag ska jobba med?
    Vad är din lösning för mig?       
  • Anonym (a)
    Anonym (333) skrev 2013-10-23 15:50:36 följande:
    Varför tror du att företag tackar nej till praktikanter?

Eller till sådana personer som de till och med får betalt för? 

Svara på frågan istället, hur vet du det exakt? 
    Och bifoga källhänvisning, för du sitter väl inte bara och spekulerar och snackar skit om andra människor som du inte vet något om? 
  • Anonym (a)
    Anonym (333) skrev 2013-10-23 15:54:56 följande:

Exakt för att jag har kontakt med väldigt många företag. Speciellt småföretag gäller detta.

Det där är bara hörsägen, vart har du din källa på ditt påstående
  • Anonym (a)
    Anonym (333) skrev 2013-10-23 16:00:57 följande:

Om du mår bättre av att sitta och hålla för öronen så fortsätt med det, ingen lär få praktikplats tack vare det.

Nu är du så genomskinlig.
    Att sitta och tala nedsättande om människor utan att ha några belägg är det vi kallar för att snacka skit om andra
    Stå för vad du har gjort istället.
    Du borde be dom arbetslösa om ursäkt.
    Lära av ditt misstag och aldrig upprepa ditt sunkiga beteende.
    Det vore det vuxna sättet att hantera när man har gjort fel och betett sig illa.
    Nu får vi se om du klarar av att bete dig vuxet.       
  • Anonym (a)
    Anonym (Skitsnack) skrev 2013-10-23 20:07:15 följande:

SJÄLVKLART! 

Varför skriker du, det ser rätt illa ut.
  • Anonym (a)
    Forrest skrev 2013-10-24 08:04:30 följande:
    Vi importerar dagligen folk ifrån u-länderna för så kallad arbetskraftsinvandring, Jag VET att det skriks efter folk inom äldrevården, och enda kravet i princip på dom boenden jag vet om på rak arm är att du ska kunna svenska och vara hel och ren.

MEN dom får inga sökande, Varför är det ingen som vill ha jobben... Jo merparten är lata bortskämda och kräver att någon annan ska göra allt åt en.

Sluta gnäll och ta tag i ditt liv. Visst är man sjuk är det en sak men alldeles för många har offerkofta på sig och det gör mig illamående. Alla kan göra nåt men det krävs fanimej att man gör nåt själv oxå. Hade det varit USA hade ni bott i tält där finns inte skyddsnäten som här..

Vore det lite kuk i staten och kommunerna skulle alla dessa offer utrustas med sopkvast och städa det offentliga rummet för allas trivsamhet.. Sitta på facebook eller surfa på "dagis" är fanimej stöld av mina skattepengar.

Du glömde svara på mitt inlägg 505.
    Jag skulle gärna vilja höra ditt recept för vad jag ska jobba med? 
  • Anonym (a)
    Forrest skrev 2013-10-24 09:44:08 följande:
    Finns säkert nåt skyddat lager där man sorterar pärmar till tids ände

ok, det skulle jag väl gärna ta om jag hade kunnat hitta ett sånt ställe, har du något tips på vart man finner dom här skyddade lagren?
    Nej, förresten bekymra dig inte, jag jobbar redan.
    Jag ville bara få dig att förstå att det inte är så enkelt, så svartvitt att dom som inte jobbar låter bli för att dom inte har lust och är lata bidragstagare.
    Även om såna naturligtvis finns så är jag övertygad om att dom är i stark minoritet, dom flesta vill arbeta, men det finns helt enkelt inte jobb så det räcker till åt alla.
    Enda sättet att gå är att dela på jobben.
    Som utomstående är det så lätt att hitta lösningar för man ser inte komplexiteten i frågeställningen, det gäller inte bara det här utan alla frågor, det är inte för inte som man säger att ju mer man vet desto mer inser man att man inte vet.
    Det är alltid den som vet minst som har starkaste åsikterna om hur saker och ting ska skötas.
    För dom inte ser och kan helheten.         
  • Anonym (a)
    louloufox skrev 2013-10-24 18:04:06 följande:
    Jag blir så JÄVLA TRÖTT på alla er som säger det finns jobb där ute, bara man söker ALLT!!!
    Med rätt utbildning så får du jobb...
    Jobba inom vården för dom kräver ingenting....

SKITSNACK
    SKITSNACK
    SKITSNACK!!!
    Det finns just nu strax över 39000 lediga jobb listade i Sverige
    Och det finns just nu runt 400000 arbetslösa i Sverige
    FÖRKLARA  för mig och alla oss andra enligt er lata människor hur dessa jobb ska delas ut.
    PLUS att ca 9000 människor kommer hit varje månad...

Arbetsförmedlingen kräver att man söker jobb i hela Sverige...
    Passar utmärkt om man är singel...
    Men det funkar inte för alla, det fattar väl den mest korkade människa.

Om ett par veckor blir jag själv inlåst på ett jävla vuxendagis i 6 veckor hela dagarna...
    Ser verkligen fram emot denna jävla förnedring.
    Och inte hjälper det att höra av er att man är lat, att man är en dålig människa...

Ni HAR INGEN ANING om hur det ser ut på marknaden.
    Jag hade ett bra jobb/ vikariat och trodde i min enfald att det skulle vara lätt att få ett nytt jobb.
    Har många års erfarenhet, jobbat utomlands, väldigt duktig inom mitt fält.
    Men vad fan hjälper det finns inte jobb till alla arbetslösa!

Att jobba inom vården kräver att man är UNDERSKÖTERSKA minst...
    Dom anställer INGA vårdbiträden längre...

Städa kräver utbildning inom lokalvård och liknande, för det är tydligen skitsvårt att städa.

Jobba på MC donalds ej lönt, dom anställer tonåringar...

Om alla som hade jobb gav fan i att jobba övertid hela jävla tiden och tro att ni är så jälva viktiga för företagen och jobbar på helger osv så hade företagen varit tvungna att anställa istället.
    Men se nej det vill ni inte för ni är såååå coola när ni kan sitta och "beklaga" er på Facebook hur mycket ni har att göra på jobbet, hur viktiga ni är osv... SVINIGT kallar jag det!
    Och gå i pension när det är dags, SKAFFA ett liv istället... Är det inte bättre att de unga får komma in och jobba???

Jag kan säga att jag är väldigt nära att ta ett helt gäng pillerburkar och svälja ner med lite go sprit så blir det i alla fall en mindre på arbetsmarknaden plus att ni duktiga har en mindre som ni behöver försörja.
    Jag orkar helt enkelt inte längre!

Så med det sagt, SKIT PÅ ER som tror det är så lätt att skaffa sig ett jobb!

Hoppas ni själv blir arbetslösa och inser att ni är bara en fis i rymden som ingen bryr sig om och som hela samhället ser ner på!!!

Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!