Inlägg från: Anonym (Skrämd från vett) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skrämd från vett)

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Anonym (333) skrev 2013-10-24 09:10:59 följande:

Vad har du för diagnos?

Hur äter du?

Hur motionerar du?   

Är du normalviktig/smal/överviktig?

Det verkar vara så för de som försöker att berätta om (egentligen) hur de fått sina besvär från första början totalignoreras med ytterligare salt i såren och de bekymmer som medföljer. Tror att samhället o myndigheterna behöver fundera över hur man informerar de övriga som inte själva varit där, om dess effekter på sikt. Även orken och entusiasmen behöver ett frö. Ett genuint och självmedvetet sådant, och inte det frö som så effektivt invärtes förstör ambitionerna genom alla fördömanden. Tror inte att någon självmedveten varelse egentligen vill leva passivt och isolerat. Dit blir vi vilseledda av grimaser, ordalag och oförstående frågor som dessa här ovan.
  • Anonym (Skrämd från vett)

Intressantast av allt i den där pajkastningen som råder på sådana här forum, är ju tycker jag iaf hur man trots att man sedan innan flera gånger ju skaffat sig erfarenheten av hur dåligt en konversation som inte baseras utifrån hänsyn till hur alla parter faktiskt känner och upplever situationen fungerar. Bara att för t.ex politiker att sitta hemma i tv-soffan och se tillbaka på en debatt, borde ju ha någonstans väckt intresse för nyare, intelligentare

former av kommunikation. Vill man ge bättre förutsättningar åt människor som utmattats så till den grad att de lämnats till en nedslagen och uppgiven tillvaro att de inte hittar rimliga lätthanterliga lösningar för att få vardagen att socioekonomiskt fungera, genom dessa uttryck? Vilket resultat hoppas man att man ska få genom dessa försök? Att energier smittar av sig i vilken form man än använder sig av, är ju farligt att hantera och forsla runt .
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!