• Lilje

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Bobbylove skrev 2013-10-22 19:08:01 följande:

Nu har jag inte läst hela tråden, men max 30 minuter per dag för att söka jobb? Kanske bara är jag som är sjukt trög, men för mig tar det MINST 30 minuter att bara skriva ett personligt brev. 
    Hur många jobb söker du varje dag? 

Tänkte samma. Istället för att sitta på fb hela dagen eller gnälla på af kan ju din man försöka hitta ett riktigt jobb. Men då ställs det ju självklart lite högra krav till honom.
  • Lilje
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-11-04 09:48:20 följande:

Fortfarande inte ETT ENDA jobb jag kan söka! Det här är helt sjukt. Är det deltid så är det alltid kvällar och helger. Det slår inte fel. Jag är på väg att bli deprimerad av det här, på riktigt.

Deltid
    Dagtid
    Norrköping / Söderköping / Linköping / Nyköping / Katrineholm / Flen. . . hur svårt ska det vara!??! 

Varför vill du inte jobba kväller och helger? Tror du kan fett glömma lyxtiderna om du är så långt gången att du sitter på sysselsättning, då får du snällt ta dom jobbar som finns.
  • Lilje
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-11-04 21:10:19 följande:

Man behöver inte vara "långt gången" för att hamna på vuxendagis. Är man inte med i A-kassan hämnar man där direkt. Jag har barn och hälsoproblem som gör att jag inte kan jobba oregelbundet.
    Har inte barnen en pappa? Finns inga jobbar på tider du vill jobba så får du börja kolla på andra tider. Natt fredag-söndag fex kan ge bra mycket mer klirr i kassan, och någon måste det ju finnas som kan kolla på barnen en period till du har jobbat upp dig till bättre arbetstider.

Men klart, föredrar du soc och vuxendagis är ju det ditt val. Tråkigt bara att jag måste betala för att du inte pallar vara lite obekvem.
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!