Inlägg från: H2O Mineral |Visa alla inlägg
  • H2O Mineral

Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!

Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:51:12 följande:

Var har jag skrivit att jag söker jobb på heltid?
    Vet du inte ens vad du själv har skrivit? 
    Jag är inte samma som Mineralvatten/Elin 885!
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-23 10:57:59 följande:

Jag vet att jag inte har skrivit det.

Du sitter och antar så sjukt mycket du. Läs det jag skriver och sluta måla upp bilder av mig som inte är sanna.

Varför skulle du behöva ta mer raster än alla andra? Dvs att din son är lång tid på dagis är helt självförvållat från din sida. Vad har du att klaga på?
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-24 08:24:57 följande:

Flest antal sökande / tjänst, alltså. Det är för att så många tror att de kan söka utan utbildning. Det råder samtidigt arbetslöshet bland USKor idag, även om det förväntas bli bättre. Hur som helst kan man nu för tiden inte bara ringa ett äldreboende och tro att de ska ha jobb, för det funkar inte så längre.
    Så sök jobb inom äldrevården då. Och jo, det går att få jobb genom att ringa. Speciellt om det är brist. 
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-24 12:21:09 följande:

Läste du överhuvudtaget inlägget innan du svarade?
    Ja det gjorde jag. Men äldrevården är för fin för dig och dessutom så är det ju ob-tid... 
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-24 12:29:51 följande:

Jag har jobbat som vårdbiträde i 10 år, så det där med att vara för fin är BS. Däremot skulle allt OB kunna bli ett problem, varför jag inte utbildat mig till USKa.
    Om du jobbat inom vården i 10 år borde du ha koll på att usk inte är en utbildning utan något man anställs som. 
  • H2O Mineral
    Anonym (Arbetslös) skrev 2013-10-24 15:09:27 följande:

Nja, det där är hur man använder språket. De flesta yrken är sådana man anställs som och inte skyddade titlar, men de flesta säger ju "jag är rörmokare/bibliotekarie/barnskötare/fotograf/youna meit, men går utan jobb" etc.
    Fast undersköterska är ingen skyddad titel vilket innebär att vem som helst kan anställas som det. 
  • H2O Mineral
    Anonym (333) skrev 2013-10-24 13:07:23 följande:

Förut var det en utbildning men när kommunerna tog över äldrevården så fick även de som gått dåvarande social service-linjen på gymnasiet kallas sig undersköterskor. Nu får helt outbildade gå någon kommunledd Kalle-Anka utbildning och kallar sig underköterska.
    Frågan är ju bara om dessa "undersköterskor" skulle få jobb på IVA, Ortopeden eller annan avdelning på sjukhuset och då kalla sig undersköterska?

Tyvärr har kommunerna gjort så statusen på yrket nått botten, på 80-talet var det status att gå vårdlinjen och intagningsbetygen var höga. Nya utbildningen (omvårdnads) lockar inte de ambitiösa i samhället om man säger så.

Varför kunde det inte få vara som det var innan? Vårdbiträden och undersköterskor som arbetade sida vid sida med olika uppgifter?        
    På sjukhusen kräver de oftast att man har fått någon form av vårdubildning, är läkar- eller ssk-student för att få jobba som usk. 

Jag har jobbat ffa på IVA och bb som undesköterska under mina ssk studier. Ett jobb jag fick samma höst jag började studera och då med noll omvårdnadsutbildning och endast en sommar som usk på ett äldreboende.  
  • H2O Mineral
    Anonym (9658) skrev 2013-10-24 16:59:27 följande:
    men undersköterska är väl ändå en kompetensbeprövad ställning, med adekvat utbildning?
    Nej. Det är nåt man anställs som och jobbar som, ingen utbildning. Arbetsgivaren bestämmer vem som ska anställas som undersköterska. 
  • H2O Mineral
    louloufox skrev 2013-10-24 18:04:06 följande:
    Att jobba inom vården kräver att man är UNDERSKÖTERSKA minst...
    Dom anställer INGA vårdbiträden längre...

Vårdbiträden anställs inom vissa kommuner, de kommuner som kräver att man ska ha gått omvårdansprogrammet för att få anställas som usk. Men undersköterska är en anställning och ingen utbildning. 
  • H2O Mineral
    louloufox skrev 2013-10-24 18:04:06 följande:
    Jag blir så JÄVLA TRÖTT på alla er som säger det finns jobb där ute, bara man söker ALLT!!!
    Med rätt utbildning så får du jobb...
    Jobba inom vården för dom kräver ingenting....

SKITSNACK
    SKITSNACK
    SKITSNACK!!!
    Det finns just nu strax över 39000 lediga jobb listade i Sverige
    Och det finns just nu runt 400000 arbetslösa i Sverige
    FÖRKLARA  för mig och alla oss andra enligt er lata människor hur dessa jobb ska delas ut.
    PLUS att ca 9000 människor kommer hit varje månad...

Arbetsförmedlingen kräver att man söker jobb i hela Sverige...
    Passar utmärkt om man är singel...
    Men det funkar inte för alla, det fattar väl den mest korkade människa.

Om ett par veckor blir jag själv inlåst på ett jävla vuxendagis i 6 veckor hela dagarna...
    Ser verkligen fram emot denna jävla förnedring.
    Och inte hjälper det att höra av er att man är lat, att man är en dålig människa...

Ni HAR INGEN ANING om hur det ser ut på marknaden.
    Jag hade ett bra jobb/ vikariat och trodde i min enfald att det skulle vara lätt att få ett nytt jobb.
    Har många års erfarenhet, jobbat utomlands, väldigt duktig inom mitt fält.
    Men vad fan hjälper det finns inte jobb till alla arbetslösa!

Att jobba inom vården kräver att man är UNDERSKÖTERSKA minst...
    Dom anställer INGA vårdbiträden längre...

Städa kräver utbildning inom lokalvård och liknande, för det är tydligen skitsvårt att städa.

Jobba på MC donalds ej lönt, dom anställer tonåringar...

Om alla som hade jobb gav fan i att jobba övertid hela jävla tiden och tro att ni är så jälva viktiga för företagen och jobbar på helger osv så hade företagen varit tvungna att anställa istället.
    Men se nej det vill ni inte för ni är såååå coola när ni kan sitta och "beklaga" er på Facebook hur mycket ni har att göra på jobbet, hur viktiga ni är osv... SVINIGT kallar jag det!
    Och gå i pension när det är dags, SKAFFA ett liv istället... Är det inte bättre att de unga får komma in och jobba???

Jag kan säga att jag är väldigt nära att ta ett helt gäng pillerburkar och svälja ner med lite go sprit så blir det i alla fall en mindre på arbetsmarknaden plus att ni duktiga har en mindre som ni behöver försörja.
    Jag orkar helt enkelt inte längre!

Så med det sagt, SKIT PÅ ER som tror det är så lätt att skaffa sig ett jobb!

Hoppas ni själv blir arbetslösa och inser att ni är bara en fis i rymden som ingen bryr sig om och som hela samhället ser ner på!!!

Skulle jag nu bli arbetslös så kan jag ändå få jobb inom kommun eller landsting på en sekund i princip.... 
Svar på tråden Så j***a trött på mitt vuxendagis!!!