Anonym skrev 2013-10-25 14:58:48 följande:
Jävla inkompetenta sjukvård. Var till VC idag och fick löfte från SSK om att läkaren skulle kika i svalget med laryngoskop (endoskop finns inte på VC). När jag får träffa läkaren får jag öppna munnen och hon lyser med ficklampa. Hon säger, jag kan inte se något. Ring till öron-näsa-hals på måndag. Tack och hej.
JÄVLA INKOMPETENTA SKITSTÖVEL!
Smärtan och skavandet i halsen blir bara värre och värre. Det gör ont när jag andas, pratar, äter, dricker.. HELA TIDEN! Dessutom har jag knappt kunnat sova. Smärtan verkar sitta mer åt höger och sträcker sig nu från struphuvudet och nedåt. Misstänker att hårstråt letat sig ner i höger huvudbronk. :(
Jag tänker INTE vänta till måndag. Jag är gravid och lider fruktansvärt! Är det etiskt försvarbart att tvinga en gravid kvinna (som redan har krämpor av graviditeten) att lida i tre dagar till? Så att hon inte kan äta eller sova ordentligt?!
Dessutom, om hårstråt är i lungan är risk för lunginflammation stor.
Jag ska ringa 1177 kring kl 17. Ringer jag före det kommer jag automatiskt kopplas till min egen VC (så fungerar det i mitt landsting). 1177 kan nog hänvisa mig till en av de två sjukhusen som finns i länet. Jag vägrar vänta. Det går bara inte! Det är inte humant att behandla folk såhär.
Ett hårstrå i halsen må låta fånigt, men jag lider fruktansvärt av det!

Det var inget bra bemötande. Om besvären är så stora som du beskriver skulle de ha remitterat dig idag. Hoppas du får hjälp i kväll.