• Team2

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hej! Har inte hängt på här från början inser jag ju, men titeln på tråden passar mig så bra så jag vill gärna hänga på nu! Vi har försökt sen sommaren -13 utan resultat... Testar äl varje dag och tempar mig också... Har ni fler bra tips på vad man kan göra? Eller något man borde göra??

• Team2
    Skogsfrun skrev 2014-01-16 20:35:22 följande:
    Välkommen! Då har vi försökt lika länge. Jag träffade en barnmorska precis när vi börjat försöka, och hon tipsade om folsyra och att undvika alkohol de veckor man inte har mens. Så det försöker jag hålla mig till. Har även provat ricinoljeinpackningar (googla castor oil packs så får man upp massor med info), men det gav inget resultat.

Heej :)

Ja folsyra äter jag, och D-vitamin... Dricker mycket te också, både vitt, svart o grönt... Mycket antioxidanter i. Inte för många koppar dock, det är ju inte bra... Alkohol dricker jag typ inte alls och inte kaffe heller...

Ja, det är väl bara att jobba på i sängkammarn och hålla alla tummar!

Får jag fråga hur gammal du är skogsfrun?
  • Team2
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-16 21:13:19 följande:
    Vi är inne på försök 5 nu (hoppar in i tråden nu, även m jag inte var med från start ;)) och nu hoppas jag att det snart tar sig för oss. Målet var från början att få barn under sommarmånaderna, men nu har målet ändrats till att vara "bara"  vara att få barn.

Har varit tillsammans länge, har bra boende, stadig relation och god ekonomi (även om ja studerar heltid och alltså inte har någon inkomst).

Hej! Ja jag känner igen det där... Nu har man inget annat mål än att "bara" få barn... Nån gång liksom...!

Vill du säga hur gammal du är? Själv är jag 28. Och jag börjar känna mig väääldigt gammal...
  • Team2
    Anonym (Emma) skrev 2014-01-17 16:38:09 följande:
    Blir 27 om några månader, och känner mig också ordentligt gammal ;) Så nu hoppas jag att jag blir gravid innan årets slut (helst vill jag väl att bebis kommer innan årets slut, men jag räknar inte med det.)

Mm vi verkar ha samma mål!
  • Team2

Ang äl-testerna... Hur mycket litar ni på dom? Hur mycket borde man lita på dom?

• Team2

SmR

Väldigt roligt för dig att det gick så lätt, men tyvärr kommer du nog inte få några glada tillrop i just denna tråden då vi som skriver just nu har lite svårare för att bli gravida. Jag önskar dig lycka till, men läs gärna tidigare inlägg innan du skriver själv och se om du kan hitta en tråd som passar bättre...

• Team2

Hörni, jag måste bara reda ut en sak... Eller alltså, jag behöver hjälp arr reda ut en sak...

Temperaturmetoden... Ska man ha lägre temp under äl och sen ska den gå upp igen efter? Eller hur ska de egentligen vara?

Jag frågar då min temp har varit rätt konstant tills efter min äl då den gick upp typ 0,2 (eller alltså efter det jag tror var äl)... Min temp går alltså inte ner alls. Betyder det att jag kanske inte hade äl alls?

Jag känner mig lite förvirrad...

• Team2
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-21 11:47:15 följande:
    1 dag över bim...Menssmärtan har avtagit? Jag brukar få mensvärk, och det är beständigt från dag 1 till ca dag 3-4, sen är det över...Men nu har jag haft det 1 dag sen lite fram och tillbaka. Idag är det nästan borta, och ingen mens alls... Får man hoppas lite? =)

Ja hoppas kan man ju alltid göra! :) Lycka till! :)
  • Team2
    Team2 skrev 2014-01-20 18:02:34 följande:
    Hörni, jag måste bara reda ut en sak... Eller alltså, jag behöver hjälp arr reda ut en sak...

Temperaturmetoden... Ska man ha lägre temp under äl och sen ska den gå upp igen efter? Eller hur ska de egentligen vara?

Jag frågar då min temp har varit rätt konstant tills efter min äl då den gick upp typ 0,2 (eller alltså efter det jag tror var äl)... Min temp går alltså inte ner alls. Betyder det att jag kanske inte hade äl alls?

Jag känner mig lite förvirrad...

Jag quotar mitt egna förra inlägg... Är det någon som har lite koll på detta?
  • Team2

Åh lycka till nu alla ni som verkar känna av en liten någon :)

• Team2
    Skogsfrun skrev 2014-01-23 06:39:33 följande:
    Man har nästan blivit periodare, jag lever liksom i en femveckorscykel. Första två veckorna; allt är frid och fröjd (invänta äl). Tredje veckan; ah! Nu är det äl när som helst! Extra snäll och kärleksfull mot mannen. :) Att mysa är prio 1, att man sedan är ett vrak på jobbet dagen efter pga trötthet spelar mindre roll... Fjärde och femte veckan; vad var det där? Hade jag inte lite ont i magen nu? Nähä, jag behövde bara gå på toa. Men nu då? Har inte brösten blivit lite större? Eller..? Och mår jag inte lite illa? Än så länge har den sista och värsta perioden avslutats med ett besök av tanten. Får se hur det blir nästa gång...

jag känner igen det där...!
  • Team2
    Anonym (Också orolig) skrev 2014-01-23 19:41:41 följande:
    Ljusrosa på pappret idag när jag var på toaletten...=/ Jaja, hoppas det kommer igång nu så man kan börja om nån gång, nu vet man i alla fall! =) Plus att jag kan ta en stadig grogg eller ett glas vin till helgen! 

Ajdå... Ja då är det ju bara att börja om igen...

Själv inväntar jag min mens... Är beräknad om en vecka men jag har redan fått min gamla vanliga mensvärk så jag vågar knappt hoppas...!
  • Team2

Heej

Själv har jag precis haft min mens... Så det blir att ta nya tag om ett par veckor... Men jag blev så ledsen när jag fick mensen denna gången, har ju testat med äl test och trodde verkligen det skulle gå. Jag menar, om det inte gick denna gången när jag vet att jag hade äl, hur ska det kunna gå någon annan gång då?? :(

Och ja, man blir så ledsen av alla andras bebis-lycka... Trist men sant...

• Team2

Skogsfrun, grattis!!! Åh va roligt för dig!!!

Men nu undrar jag.., bisolvon???

Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!