Inlägg från: Skogsfrun |Visa alla inlägg
  • Skogsfrun

Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!

Hej! Hoppar gärna in här om jag får. :) är också igång och försöker få första barnet. Nu är vi inne på tredje försöket. Hade ÄL förra veckan, så nu börjar man leta symptom... Tyvärr fick jag en urinvägsinfektion lagom till äl, så det har inte blivit så mycket mys, men chansen finns ju ändå, eftersom jag inte har stenkoll på när jag värper. :p Tycker mig vara illamående till och från, men det kan lika gärna vara penicillinets fel.

• Skogsfrun

Kul Längtar att du tog tag i att göra en lista! Min BIM bör vara nån gång mellan 9-12 nov. Har inte så bra koll på hur min cykel funkar efter år av p-ringsanvändande... :/

• Skogsfrun

Å här kom mensen igår. Visserligen sparsamt men det drar nog igång snart. Det är bara på't igen! I helgen ska jag unna mig loads and loads av vin, sushi och mögelost! :)

• Skogsfrun

Bubbelpool? Får man inte bada bubbelpool när man är gravid? Tur jag inte visste det! :p

Anonym (Längtar) skrev 2013-11-09 10:06:45 följande:
    Haha! Bra angreppssätt på att mensen är ett faktum :) Du kan ju passa på att bada bubbelpool också :D

• Skogsfrun

Inte ett endaste gravidsymptom, bara PMS... Yey. Tycker att det borde hända nåt snart. Hur går det för er andra?

• Skogsfrun

Vad tråkigt! Men man får trösta sig med att det borde ta sig inom ett år, om man kollar på statistiken... Vi har oxå försökt i fem månader nu, börjar bli segt. Min man och jag firar jul med våra respektive familjer i år (ses till nyår och då är det äl!). Pratade med honom nyss på telefon och han hade fått höra jättemycket tjat om det inte är dags för oss att skaffa barn snart, stackarn. Jag sa till honom att det var okej att svara att vi inte vill ha barn, bara för att få tyst på tjatet. Min familj har iaf varit snäll och inte tjatat. Jag tror ändå de förstår att vi försöker,i alla fall min mamma och syster.

Anonym (Också orolig) skrev 2013-12-20 09:51:59 följande:
    Hej igen! Jag väntar på mens i övermorgon, men redan idag har jag lite rosa på pappret... Och jag mår illa, känner mig helt "nere" liksom... Just NU vill jag bara spy så det lättar upp, men icke. Så tråkigt att det aldrig blir av.... Har försökt ca 5 månader nu.=(

• Skogsfrun

Ja, varför komma med gliringar över huvud taget? Man vill väl inte fläka ut sitt privatliv för allt och alla? Till och med arbetskamrater som jag inte har särskilt mycket gemensamt med har börjat fråga.Jag och min man gifte oss i somras och det känns sedan dess att alla har koll på om man dricker alkohol om man träffas på nån tillställning... Det förväntas liksom att man ska bli gravid på en gång.

Anonym (Också orolig) skrev 2013-12-25 19:33:05 följande:
    Ja, man får lita på statistiken...  stackare! Vi har inte fått så många frågor/tjat, vilket är tacksamt. Men jag tror att folk inte tror att vi ska ha barn på bra många år... Det känns som att dom inte ens har det i tankarna, dom blir nog rätt paff när dom får veta en vacker dag. Men ja, jag tycker det är fult att tjata på par, tänk om paret har försökt flera år och ständigt får frågan? det måste vara hemskt! 

• Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2013-12-25 20:43:40 följande:
    Men vad nedrigt! Ett tips jag kom på nu är att efter nyår så kan man i alla fall säga att man har börjat med en ny livsstil, dvs man dricker inte och försöker äta "rätt" osv. Då kommer folk bara störa sig på att man är ett hälsofreak och glömma att man ev är med barn!   Jag har sista mensen nu, eller är väl bland de sista dagarna så nu är det bara nya tag efter nyårs! 

Hehe, bra tips! De på jobbet kommer iaf bli provocerade om jag säger att jag lagt av med alkohol. Alkohol, drinkrecept och spritinköpsresor diskuteras en del under våra fikaraster nämligen. Man kan ju bre på det hela med att bjuda på nyttigt fika (typ broccoliskorpor) så får de annat att tänka på! Håller tummen att det är din sista mens nu på sisådär nio månader. ;)
  • Skogsfrun

Idag är en dålig dag. Mannen har fått vinterkräksjuka lagom till äl. :( Det är nog inte meningen att det ska bli nåt barn, är det inte magsjuka som kommer i vägen, så är det urinvägsinfektion eller att vi jobbar olika tider på dygnet så att vi inte ses på flera dagar. Idag vill jag inte se en enda bebisbild på Facebook. Eller gravidmage. Eller att någon mer säger att de väntar smått. Eller barnvagn. Ja, idag är jag bitter och det tänker jag vara hela dagen.

• Skogsfrun
    Anonym (Också orolig) skrev 2013-12-31 12:21:46 följande:
    Men! =( jag har länge tänkt skriva till dig, men har inte haft länge. Men jag förstår ditt dåliga humör, det är inte alltid så kul när folk skryter med sin bebislycka... Jag är inte heller så "positiv" idag... Sambon börjar vackla i olika frågor ang framtiden så nu är jag inte alls inställd på barn...Eller ja, vi är på ett annat ställe så vi kan inte direkt heller diskutera, men han antydde vissa saker, och jag är väl förbannad och kan inte starta en hetsig diskussion här. Så nu känns det som att det bara är bra om vi missar ÄL!!! USCH!

Nej, tråkigt! Men tillåt dig att bli förbannad! Ha sönder något och skrik, det brukar hjälpa. Om du inte kan göra det där du är nu, så gå ut och sparka på en gran, det tål de. :) (sen kan man ge granen en kram, det kan oxå kännas bra). Jag är inte lika bitter längre. Mannen tillftisknade fort, så vi missade inte äl. Men är fortfarande less på at folk inte kan låta ens privatliv och bebisplaner vara. Fick samma fråga igen på nyår "ska inte ni skaffa barn snart" av e person som inte alls har med saken att göra och jag bröt ihop. Man kan ju iaf hoppas att han som frågae tänker sig för nästa gång när han ser hur man kan reagera. Morr... Är iaf glad att jag har ett fantastiskt stöd av min man. Finns det ingen spydig kommentar som man kan ge som svar för att folk ska sluta fråga? Jag och mannen tar tacksamt emot svar...
Svar på tråden Första barnet- här samlas vi som längtar efter vårt första plus!