• Anonym (Häftigt:))

Mirakelkräm för finnar (o rynkor med tydligen) :) joo det är sant!!

Tror eller ej. Min son har testat en ny kräm mot finnarna han har i pannan. Han har iof inga större besvär som en del kan ha så kanske det inte är lika effektivt för de som har fullt i hela ansiktet, alltså grova problem. Han lät det sitta över natten och imorses hade de krympt ihop jättemycket. Mkt mer än när han använt tandkräm eller Basiron. Vill ni veta vad han använt?? Håll i er.... Ac 3 comfort som är en kräm för hemorojder😂 ville bara dela med mig. Berätta gärna om du testat och om du tycker att det hjälpte.

• Svar på tråden Mirakelkräm för finnar (o rynkor med tydligen) :) joo det är sant!!
  • taquine

Hört den skulle hjälpa mot svarta ringar/påsar under ögonen , men märkte faktiskt ingen skillnad. Ska däremot tipsa min son som också har lite finnar i ansiktet., skadar väl inte förhoppningsvis...

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • IafiaE

Va, på riktigt?

Måste testa på min dotter.

Kan du ge oss en uppdatering hur det ser ut imorgon?

• Litet My

Xyloproct ska också fungera sägs det. Hade en kollega som använde det mot rynkor

Grabben tar på ikväll igen så får vi se om det krympt ännu mer imorgon :) Jag uppdaterar gärna. Vore toppen om det kan hjälpa finniga ungdomar som tycker det är jobbigt...Delad glädje dubbel glädje :)

Litet My skrev 2013-10-22 20:44:09 följande:
    Xyloproct ska också fungera sägs det. Hade en kollega som använde det mot rynkor

Ja precis. Det är väl oxå mot hemorojder?
  • IafiaE
    Anonym (Häftigt:)) skrev 2013-10-22 21:22:35 följande:

Grabben tar på ikväll igen så får vi se om det krympt ännu mer imorgon :) Jag uppdaterar gärna. Vore toppen om det kan hjälpa finniga ungdomar som tycker det är jobbigt...Delad glädje dubbel glädje :)

Gör det, min dotter på 14 har en del. Väntar med spänning :):):)
  • Anonym (Elo)

Hm, undrar hur det kommer sig, fysiologiskt sett? Mycket intressant. Kan det vara så att krämen stryper blodtillförseln till finnarna/inflammationerna? Ska ta mig fan testa själv nu bara för att! Hello Doktor Proctor!

• Mendurå

Försvinner de verkligen? Är det inte bara så att de blir tillfälligt mindre och mindre röda eftersom blodådrorna drar ihop sig.

• Anonym (Elo)
    Mendurå skrev 2013-10-22 23:24:38 följande:
    Försvinner de verkligen? Är det inte bara så att de blir tillfälligt mindre och mindre röda eftersom blodådrorna drar ihop sig.

Det kan nog mycket väl vara så. Även Clear Eyes är toppen att ha till hands då man drabbats av en stor röd blaffa typ mitt i plytet. En droppe CE på det och den blir direkt mindre röd och håller flera timmar. Men torkar ut acnen gör den ju inte. Läste på lite om just hemmoröjdkräm och det verkar inte helt ofarligt att använda för andra ända(!)mål än just hemmisar. Tydligen kan det påverka njurar och lite annat smått och gott och en del hemmiskräm innehåller även kortison vilket inte är bra att smeta in sig för mycket med. Det kan även göra en rynkigare iom att huden blir tunnare och slappare. Hm, reserverar nog krämen till endast sånt den är ämnad för.
Svar på tråden Mirakelkräm för finnar (o rynkor med tydligen) :) joo det är sant!!