Inlägg från: Anonym (Fiolstråken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fiolstråken)

Ert dejtingmönster före ni blev ett par?

Ni som lever i en relation, hur träffades ni? 

På dejtingsajt på nätet.

Hur ofta träffades ni i början, och vad gjorde ni när ni sågs?

Vi har haft daglig kontakt sen vi började chatta/maila på sajten. Vi sågs först efter en månads kontakt pga att vi bor i olika delar av landet. Jag åkte till honom och stannade i en vecka. Så rätt kändes det redan då. Vad vi gjorde? Pratade, promenerade, åt middag med hans föräldrar (inte planerat dock), hade sex i skogen och i sängen, fikade, lagade mat ihop, såg på film...

Och hur lång tid in i dejtandet blev ni ett par?

Han ville att vi skulle kalla oss par direkt, men jag ville avvakta lite innan jag tog ställning. Vi blev iaf pojkvän och flickvän efter en månads dejting, andra gången vi sågs. Men vi betedde oss som ett par redan innan vi hade setts IRL.

• Anonym (Fiolstråken)

Kan säga att min erfarenhet av dejting som pågår för länge är att den brukar rinna ut i sanden, att någon av partnerna hinner träffa någon annan eller håller på med flera samtidigt, alternativt att man blir ett par men att det sätter käppar i hjulen om en blev kär direkt och inte den andra (den som blev kär tidigt kommer alltid att undra om den andra är seriös och menar allvar, känner sig osäker i relationen etc). 

• Anonym (Fiolstråken)
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-24 17:12:10 följande:
    Din fråga är så utanför mina referensramar, eftersom jag aldrig skulle ha sex med någon förrän jag var klar över att vi "var ett par", "hade en relation", eller vad man nu vill kalla det för. Men du kanske lever efter andra normer..? Det enda du kan göra i så fall, är väl att fråga killen vad HAN anser att ni har för relation. Och känna efter om du håller med, och om du nöjer dig med det (ifall han menar att ni bara är vänner som har sex dessutom).
    Det skulle jag aldrig våga! Foten i munnen Sex betyder för mycket för mig i en relation för att jag ska våga "köpa grisen i säcken". Tänk om killen skulle ha en minipenis... eller om han skulle ha saker för sig i sängen som jag ogillade... nej, tack. Jag tror inte att så många idag lever efter principen "inget sex innan definierad parrelation". 
  • Anonym (Fiolstråken)
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-24 17:34:20 följande:

Fast jag sa inte att man måste gifta sig. I en kultur som förbjuder skilsmässa.

Risken med att ha sex innan mannen anser att man är hans flickvän/partner, är att han tycker att man är för lätt. Bara en av en lång rad erövringar - i jakten på den kvinna som INTE går till sängs för tidigt... 
    Jag skrev inte heller något om giftermål. "Definierad parrelation" innebär att man säger att man är ihop. 

Men då är det ju som att säga att man själv inte har nån sexualitet. Min sexualitet är viktigt för mig, så den spelar givetvis en viss roll i valet av partner. Dessutom kan det ju lika gärna vara JAG som "tycker att det är för lätt". Jag kan erkänna att jag absolut har tänkt så vid ett par tillfällen. 

För mig är det viktigare att man synkar än att man håller på med nån slags parningsspel som bara bidrar till skevhet i relationen. Därmed inte sagt att man inte kan vänta om man vill, men om man håller inne med sex för att få någon att lova mer och mer för att få sexet - då är man ute på hal mark, anser jag. Tänk om han ångrar sig efteråt? Vad ska han göra då - vara otrogen? 

• Anonym (Fiolstråken)

Jag håller med fjällbruden här ovan! Skippa taktiken, för den kommer bara att slå tillbaka på dig själv tids nog. Kör sen på så som du vill ha det, och hoppar han inte på det tåget får han stå där ensam kvar. Men inga ultimatum eller liknande, utan styr honom in i relationen med glädje.

Skillnaden mellan när det gått bra eller dåligt för mig under dejtingen har alltid varit mitt eget förhållningssätt. I de fall där jag inte hållit tillbaka utan visat min glädje öppet, sagt precis vad jag vill ha och förväntar mig, då har det gått bra. Det är när man kör taktiskt, spelar spel och håller tillbaka som det går sämre. Så om du vill ha mer kontakt med honom i veckorna, tycker jag att du ska höra av dig själv. Hör av dig precis så mycket som du vill. Om har inte nappar eller drar sig undan, ska du dock gå vidare utan honom. Du kan gott och väl ge honom till i slutet av november på att avgöra vad han vill med relationen, men absolut inte längre tid än så. 

Svar på tråden Ert dejtingmönster före ni blev ett par?