• Anonym (nyk)

Ert dejtingmönster före ni blev ett par?

Ni som lever i en relation, hur träffades ni? 
    Hur ofta träffades ni i början och vad gjorde ni när ni sågs?
    Och hur lång tid in i dejtandet blev ni ett par?

Snälla dela med er av er erfarenheter!

Jag har träffat en kille sen i mitten av September. Vi är 26 & 28 år gamla.
    Vi har varit ute med gemensamma vänner, tittat på film hemma hos varandra, lagat mat ihop på vanliga veckodagar.

Sover över hemma hos varandra, har massa sex som blir bättre och bättre, duschar ihop och äter sena frukostar i timmar. Skrattar massa ihop och trivs med varandra. De gångerna vi sover ihop ligger vi tätt intill varandra och han håller om mig hela natten.

Han är en sån där typisk "helylle" kille som är snäll rätt igenom och vi kommer från samma typ av bakgrund med gifta föräldrar, normal uppväxt, nära relation till familjen och vi har båda rest runt mycket i världen i yngre år.

Vi ses ungefär 2 gånger i veckan men hörs ganska lite emellan. Vi har krävande jobb båda två och är väldigt upptagna. Han är dessutom i sluttampen av sin ekonomiutbildning och kommer ha väldigt lite tid över till annat fram till den sista tentan är skriven i December. Jag håller på att byta jobb och står inför en ganska krävande anställningsprocess och ev. utbildning om jag får jobbet.
    Men allt det här kommer lugna ner sig så småningom.

Vad skulle ni kalla denna typen av relation? För min del känns det som vi är på väg mot att bli ett par, men just nu känns det som jag befinner mig i ett ingenmansland. Varken singel eller helt upptagen liksom..
    Eller, jag kan absolut inte tänka mig att träffa någon annan just nu så det är väl svaret på min egen fråga egentligen. Men jag vill inte stressa fram ett förhållande utan då får det hellre ta lite längre tid.

• Svar på tråden Ert dejtingmönster före ni blev ett par?
  • Majsan70

- Vi träffades på internet.

- Varannan vecka träffades vi. Vad vi gjorde? Ja allt möjligt.

- Tja ungefär 5 minuter efter det att vi träffades skulle jag tro. Den dejten varade 4 dygn.

Vad ni har för förhållande vet ju bara ni, men överanalysera inte utan njut av det ni har NU.

• Anonym (nyk)
    Majsan70 skrev 2013-10-23 12:55:35 följande:

- Tja ungefär 5 minuter efter det att vi träffades skulle jag tro. Den dejten varade 4 dygn.

Vad ni har för förhållande vet ju bara ni, men överanalysera inte utan njut av det ni har NU.
    Tack för ditt svar :)

Ska göra som du säger och sluta tänka så himla mycket  
  • Anonym (a)
    Majsan70 skrev 2013-10-23 12:55:35 följande:

Bor ni långt ifrån varandra eftersom ni bara träffas varannan vecka eller?

Oj det gick snabbt, vad skönt att båda visste med en gång   
  • Anonym (nykär)

- Via en dejtingsajt på internet.

- Sedan första gången vi sågs har vi antingen setts varje eller varannan dag. Vi hörs under dagarna också. Vi har mest kollat på serier, film, tv, lagat mat, spelat biljard och sånt.

- Det kändes egentligen som att vi var ett par redan från första, eller kanske andra gången, som vi sågs. Men officiellt efter en vecka. (Sjukt fort, jag vet. Men det kändes rätt)

• Majsan70
    Anonym (a) skrev 2013-10-23 13:27:36 följande:

Bor ni långt ifrån varandra eftersom ni bara träffas varannan vecka eller?

Oj det gick snabbt, vad skönt att båda visste med en gång   

Vi bodde 50 mil ifrån varandra. Men det var för 11 år sedan. Numer är vår dotter en bit över 10 år och var har bott ihop i 10,5 år.
    Och ja vi visste direkt! =)
  • knivskrik
    Han bodde i studentkorridoren jag flyttade in i.

Varje dag, oundvikligt när man bor så :) Vi lagade mat samtidigt/tillsammans, såg film, spelade spel, hängde i allrummet och snackade skit, tittade på hockey (och dissade varandras lag konstant), hade sex. 

4 månader.
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Erfdgt

Vi träffades en oktoberkväll på en ungdomsgård för gymnasieungdomar. Det var någon spelning med ett lokalt band. Före det hade vi skrivit lite på internet och sprungit om varandra på stan. Vi hade en hel del gemensamma bekanta, men hade aldrig lyckats pricka av att vara på samma ställe samtidigt före det. Jag var 18år och han skulle fylla 20år (ca en vecka senare) när vi träffades. Jag hade haft ett gott öga till honom sedan jag var 14år.

Under kvällen ropade han "Hej!" tvärs över lokalen och en stund senare gick jag fram och vi började prata. Mina vänner åkte därifrån, hans vänner lämnade. Vi satt kvar och pratade och pratade. Han följde mig till nattbussen och tog mitt nummer. Efter det har vi setts i stort sett varje dag. Numera, dryga 8år senare, så är vi gifta och har en dotter på snart 7år tillsammans. Redan ca 6 månader efter vi träffades flyttade vi ihop och fick i samma veva reda på att jag var gravid.

Vi räknar aldrig att vi har dejtat. Vi räknar det som att vi blev ett par den oktoberkvällen, för så kändes det för oss båda. Från och med den kvällen var det vi. Det var inget velande, inget dejtande som sagt, ingen osäkerhet på det sättet alls från något håll.

TS, jag förstår hur du tänker och känner och jag tror nog att jag skulle känna liknande. Ni uppför er som ett par, men du är ändå inte säker. Ni har båda mkt annat som tar upp en hel del tid och energi. Skynda långsamt brukar ju många tycka är bra, att man försöker njuta av det man har och inte ska stressa. Tycker du att det ni har nu funkar bra och du mår bra i den relationen, så absolut, tänk inte mer på saken utan försök bara ha roligt. Känner du att du absolut inte skjuta det åt sidan, så ta upp det med honom? Jag tror på ärlighet, och speciellt i en relation med någon. Nu har ni inte träffats så länge, men jag tycker ändå att ni borde kunna prata om vart ni står.

• Anonym (.)
    Genom min klasskompis som var nära vän med honom. Hängde med henne hem till honom en dag.

Varje dag. Vi gick i samma skola, utan att jag visste det innan vi träffades. Flyttade hemifrån när jag var 16 och skulle börja gymnasiet (pga dåliga bussförbindelser mellan mina föräldrar och där min utbildning var) så han bodde hos mej på veckodagarna och jag bodde hos honom på helgerna.
    Vi gjorde det mesta tillsammans. Som att vi vi hade känt varandra läänge och bott tillsammans i flera år.

Hur lång tid in i dejtandet blev ni ett par?
    Det gick snabbt. Ett par veckor från det att vi träffats för första gången. Blev gravid, förmodligen en av de första gånger vi hade sex. Det gick bra :) Vi har det toppenbra! Sonen är nu 3 år och vi försöker få ett syskon. Jag är 22 år och han är 23.
    Är så lycklig :) 
    (Har alltid velat ha barn tidigt!) 
  • Anonym (annorlunda)

Jag träffade mitt barns pappa när jag gick på gymnasiet. Vi träffades på en fest och började prata, vi hade bara ögon för varandra hela kvällen. Alla som var med på festen sov över och vi delade säng och låg och kramades hela natten. Han fick mitt nummer och ringde mig efter helgen. Vi blev ett par direkt. 

Vi är separerade sen flera år tillbaka och nu när jag är äldre och har barn så tycker jag inte att det flyter på lika lätt, det är mer komplicerat att få tid till att träffa den man dejtar. Jag dejtar en kille sen ett par månader tillbaka och det känns som att vi är ett par men vi har inget uttalat. Vi hinner bara ses ett par gånger vv i stort sett, så jag tänker att det tar lite längre tid. 

Jag känner ingen stress med att sätta en etikett på vad vi är, det kommer ge sig med tiden. Nu lär vi bara känna varandra. Det är så mycket mer att ta ställning till också om det blir seriöst.  

• Anonym (nyk)

Tack för att ni delar med er, intressant att läsa

Svar på tråden Ert dejtingmönster före ni blev ett par?