• ElaB

Äggdonator sökes

Jag tror det kan avskräcka att man binder sig till er. Jag donerade ägg 2010 som en filantropisk gärning - tillhörde alltså inget par eller gjorde så någon fick gå före i kön för de hade egen donator med sig.

De plockade 19 ägg sedan slutade de för jag hade bara en mottagare, hade totalt över 30 äggblåsor. Från början hade jag två mottagare men fick sedan veta att bara en kvarstod - vilket jag tyckte var synd för jag hade så otroligt många ägg. Det blev en graviditet och ett barn. I min tankevärld gav jag bort den första byggstenen för att skapa ett liv och uppfylla en livsdröm för någon, ungefär som man ger bort ett annat organ om man dör för att bibehålla liv.  

För mig var det viktigt att inte känna mottagarparet eftersom jag då kunde hålla distansen och inte själv göra några värderingar. Jag hade tyckt det hade varit otroligt jobbigt att känna paret och pressen att det skulle bli ett barn och eventuella åtaganden om mina ägg inte givit ett barn. Nu gjorde jag mitt och när plockningen var över släppte min gärning.

Så - se om ni iaf kan få en korsdonation. Dvs att ni tar med en donator och byter mot någon annans. Tror det skulle öka era chanser att få tag på en donator. 

Svar på tråden Äggdonator sökes