Inglasad balkong
titta gärna in i mitt bg också - har också inglasat..
titta gärna in i mitt bg också - har också inglasat..
Tack
Jo, korgstolarna - stolsdynorna/kuddarn, pallarna och ljusslingan är från Ikea. Bordet från en inredningsaffär, mattan från Hornbach - ville inte ha sån där ful grön men det finns andra färger. Jättemjuk att gå på och faktiskt riktigt snygg - brukar få komplimanger för den. Sittdynorna från golvet är från Lagerhaus och Ellos. Resten av sakerna kommer från diverse inredningsaffärer.
Ska tillägga också att piedestalen och krukan på "undervåningen"
plus pläden också är frå Ikea.
Aha.. Men det skadar ju inte att tänka och fundera lite ändå..
Angående värme på balkongen:
Tänk på att infravärme bara ger strålningsvärme dvs den värmer upp omedelbart det som inte är i skugga från värmaren sett. Det betyder ju då att endast det som befinner sig i området för värmaren blir varmt - är man i andra delen av balkongen dit den inte riktar sig så är det kallt där. Fötter, ben osv som är skuggat blir ju kallt. Ett värmeelement istället värmer sakta upp luften på balkongen och ger en jämnare temperatur och värme. Finns olika typer av värmeelement så det får man ju kolla upp skillnaderna. Oljeelement tar lång tid på sig att värma upp men håller sig varma och ger en jämn behaglig värme. Konvektorelement har inbyggd fläkt och kan brumma/väsnas något men ger snabb uppvärmning dock finns det i elementet en glödtråd som kan vara viss risk med brandfara om något brandfarligt trillar i elementet. Sedan finns det vanlig värmefläkt som låter mer men är ganska effektiv för korta perioder. Nåt att tänka på kanske.. (Vi har testat olika men använder oljeelement dels för att det är helt tyst, dels för säkerheten och dels för att det ger en jämn värme. Hade dock gärna haft en konvektor men har haft dålig erfarenhet av slamrande fläktljud. Vi hade det varmt och gott på balkongen vid nyår t.ex. från vårt element.
)
Ja, jag inte katter så jag får nog lämna över det ärendet till nån annan
Ska kika i din andra tråd nu - försökte förut men då kraschade FL här hos mig..
Visst funkar det med en kupevärmare men den låter ju rätt mycket!
Det beror på benämningen på din balkong - om det räknas som rum eller balkong eller nåt annat.. Vissa ska vara helt täta medans andra kanske det kommer in lite på..
Hos oss kommer det också in lite pga produktionsfel men så säger byggbolaget också att man får räkna med att det inte är helt tätt. Vi har dock tätat själva men det kommer lite ändå.