• saraasse

    sex efter förlossningen?

    Hur länge väntade ni med sex efter förlossningen?
    Kan det vara farligt o ha de nästan direkt? En som undrar :/


  • Svar på tråden sex efter förlossningen?
  • Anonym (väntade)

    Väntade 1 år, gjorde så pass ont så länge att jag inte ville ha sex. Än idag ca 2 år senare gör det fortfarande lite ont, men det går genomföra ett samlag iaf...

  • Anonym (2-3 v)
    saraasse skrev 2013-10-24 14:40:08 följande:

    Hur länge väntade ni med sex efter förlossningen?
    Kan det vara farligt o ha de nästan direkt? En som undrar :/


    Några veckor .....vänta till avslaget va borta o hade kondom i början men sen körde vi utan kondom när jag visste att det va fritt o hade läkt osv
  • Anonym (hm)

    Tror du att det kommer vara skönt är det väl bara att köra... Ville inte så tidigt för egen del.

  • MissEofc

    Vi provade efter 8 veckor men det var värdelöst och inte skönt alls. Efter 12 veckor var det som vanligt igen och sen dess har vi pippat på :) hade aldrig velat stoppa in nånting där nere efter 1 vecka.
    Dels pga smärtan, dels pga infektionsrisk.
    Hade inte chansat med kondom pga infektionen heller, men det är jag det :)

  • saraasse
    Anonym (hm) skrev 2013-10-24 21:33:14 följande:
    Tror du att det kommer vara skönt är det väl bara att köra... Ville inte så tidigt för egen del.



    Men tror du att stygnen kan gå upp?:/
  • saraasse
    MissEofc skrev 2013-10-24 22:00:36 följande:
    Vi provade efter 8 veckor men det var värdelöst och inte skönt alls. Efter 12 veckor var det som vanligt igen och sen dess har vi pippat på :) hade aldrig velat stoppa in nånting där nere efter 1 vecka.

    Dels pga smärtan, dels pga infektionsrisk.

    Hade inte chansat med kondom pga infektionen heller, men det är jag det :)



    Skäms lite nu att man vill ha så tidigt :/

    Men din man var inte kåt då?:/ min är lite sugen så som jag oxå men vet inte om stygnen kan gå upp....
  • Anonym (hm)
    saraasse skrev 2013-10-24 23:53:06 följande:


    Men tror du att stygnen kan gå upp?:/
    Inte om det inte gör ont. Men det kommer göra ont!
  • fyrabarnsmor4

    TS
    Det är bara du och din man som bestämmer när det är dags. Se till ha kondom och gärna glidmedel.

    Vi hade sex ca 1-2 veckor efter förlossningen, klarade inte vänta så länge. 
    Lycka till! men första gång är lite som att förlora sin oskuld dvs inte så underbar men senare blir det bättre o bättre... 

Svar på tråden sex efter förlossningen?