• Madicken01

Bedside crib vs. spjälsäng

Någon som har erfarenhet av bedside crib? Fördelar/nackdelar?
    Någon som haft både bedside crib och spjälsäng och vad tyckte ni i så fall var att föredra?
    Hur länge kan bebisen ha bedside? Känns som att det bara är en begränsad tid och sen får man köpa en spjälsäng, eller?
    Vi kommer ha svårt att få plats med bebisen i vår säng om det skulle behövas och därför överväger vi nu en bedside.
    Åsikter och erfarenheter mottages tacksamt.

• Svar på tråden Bedside crib vs. spjälsäng
  • jashrinah

jag har en vagga brevid min säng och där sover sonen =) funkar perfekt =) 

• Flickan och kråkan

Har ni plats i sovrummet så skaffa en vanlig 90-säng istället som ni ställer i kloss med er föräldrasäng så skippa de andra varianterna. Vi har tre barn (yngsta är 4 månader) och har aldrig haft spjälsäng. Om vi inte haft plats hade vi kört på någon variant av bedside crib. Spjälsäng begriper jag mig inte på. Med tanke på hur våra barn varit och är så hade spjälis bara varit urjobbigt.

• Madicken01
    Flickan och kråkan skrev 2013-10-24 23:48:57 följande:
    Har ni plats i sovrummet så skaffa en vanlig 90-säng istället som ni ställer i kloss med er föräldrasäng så skippa de andra varianterna. Vi har tre barn (yngsta är 4 månader) och har aldrig haft spjälsäng. Om vi inte haft plats hade vi kört på någon variant av bedside crib. Spjälsäng begriper jag mig inte på. Med tanke på hur våra barn varit och är så hade spjälis bara varit urjobbigt.

Tack för ditt svar. Vi har dock lite begränsat utrymme i sovrummet, spjälsäng går bra men en 90 säng är inte att tänka på.
    Spjälsäng hade vi till dottern i en annan bostad för många år sedan och tyckte det funkade bra då de börjar gå och man inte vill behöva oroa sig för att de ger sig ut på äventyr på nätterna...
    Däremot har jag inte förstått mig på juniorsäng om man ändå har plats för en stor säng med en gång.
    Nåväl.
    Som sagt tack för ditt svar. Vi grubblar vidare ;)
  • Flickan och kråkan
    Madicken01 skrev 2013-10-25 09:21:12 följande:

Tack för ditt svar. Vi har dock lite begränsat utrymme i sovrummet, spjälsäng går bra men en 90 säng är inte att tänka på.
    Spjälsäng hade vi till dottern i en annan bostad för många år sedan och tyckte det funkade bra då de börjar gå och man inte vill behöva oroa sig för att de ger sig ut på äventyr på nätterna...
    Däremot har jag inte förstått mig på juniorsäng om man ändå har plats för en stor säng med en gång.
    Nåväl.
    Som sagt tack för ditt svar. Vi grubblar vidare ;)
    Spjälsäng med möjlighet att plocka bort ena långsidan är kanske ett bra alternativ då .
  • Idahoo

Vi hade bedside crib o var nöjda. Fanns hjul på så man kunde ha den lite varstans i lght

• LeClerc

Vi hade bedside crib de första månaderna och gillade det. Den hade höj- och sänkbar långsida så att man kunde använda den även dagtid. Nu har barnen den som soffa i sitt rum.

• Madicken01
    Flickan och kråkan skrev 2013-10-25 09:46:27 följande:
    Spjälsäng med möjlighet att plocka bort ena långsidan är kanske ett bra alternativ då .

Ja faktiskt, det är det som det lutar åt nu... :)
  • Alexi

Jag hade babybay med andra barnet, guld värt, kunde amma liggandes med oss båda i varsin säng, väldigt tryggt, säkert och mysigt.

Svar på tråden Bedside crib vs. spjälsäng