• Anonym (Noam)

Vill ni ha ett manligt p-piller på marknaden?

Läste denna artikel
    www.babyvarlden.se/Nyhetsartiklar/Manliga-p-piller-finns-men-lanseras-inte/

och där står det att det inte finns en marknad. Alla jag har haft ett förhållande med har velat ha detta. Många andra killar jag pratat med har velat ha detta. Många killar vill ha kontroll och litar inte på ONS och sina kvinnor, då är väl detta perfekt! Många kvinnor kan/vill inte ta p-piller så jag förstår inte problemet.

Så nu gör vi en undersökning. Tycker ni att detta ska finnas på marknaden?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill ni ha ett manligt p-piller på marknaden?
  • Anonym (Noam)

Enligt artikeln finns det ju alltså flest som inte vill, varför undrar jag då?

• Anonym (Noam)

Ni som svarar nej får gärna svara om ni själva inte vill ha det, att ni är rädda eller varför inte? Får det inte ens finnas för andra?

• Tow2Mater

Läkemedelsbranschen kanske får mutor från staten? Ett manligt p-piller skulle verkligen minska befolkningsmängden, och det vill inte farbror staten; med minskade skatteintäkter som foljd. :)

• Anonym (jghsg)

Det får gärna finnas ett manligt p-piller på marknaden men jag vet ärligt talat inte om jag skulle lämna över ansvaret att förhindra graviditet till någon annan. Där skulle jag inte kunna släppa mitt kontrollbehov eftersom det är jag som måste bära barnet under en graviditet. 

• fluu

Ja, tack. Det vore underbart om det var han som skulle hålla sig med skydd som man bara mår dåligt av.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Supertorsk

Ett manligt p-piller är viktigt för mannens sexuella frigörelse och mannens rätt till sin egen kropp.

Den största fisken i en liten damm
  • Vinterankan

Skulle vara fantastiskt. Då skulle jag kunna äta minipiller (som jag inte får biverkningar av men verkar bli gravid om jag missar minsta lilla på dagliga rutinen) och han någonting motsvarande så skulle vi kunna känna oss trygga.

• Anonym (..)

jag skulle då inte vilja min man så illa att han påverkas lika negativt som jag gjorde med mina hormonpreparat. fy för att preparera sig med massa hormoner.

• Anonym (ok?)
    Anonym (..) skrev 2013-10-25 07:33:06 följande:
    jag skulle då inte vilja min man så illa att han påverkas lika negativt som jag gjorde med mina hormonpreparat. fy för att preparera sig med massa hormoner.
    Som DU gjorde jag. Vad säger att han skulle påverkas negativt? Alla är olika.
    Jag tar också p-piller men jag har bara fått POSITIVA effekter av användandet. 
  • fluu
    Anonym (ok?) skrev 2013-10-25 08:51:29 följande:
    Som DU gjorde jag. Vad säger att han skulle påverkas negativt? Alla är olika.
    Jag tar också p-piller men jag har bara fått POSITIVA effekter av användandet. 
    Precis. Hos oss vore min sambo långt mycket lämpligare att ta hormoner eftersom han inte är så lättpåverkad. Jag har redan från början en hormonsjukdom och mår räv av spiralen, men vad ska man göra när det är enda alternativet.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Vill ni ha ett manligt p-piller på marknaden?