• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • Fru LH

Nu sa han ändå igår att han vill försöka, att vi borde börja m det omgående. Han kanske bara är rädd, precis som jag. Vill bara inte att han ska tänka, i de stunder som blir jobbiga, att jag övertalade honom. Jag vill nog mest bara att vi bestämmer något så att vi kan fokusera på det. Jag har sagt att jag tycker det är jättebra m två också och att om det är vad han vill så kommer jag ändå vara jättelycklig, hoppas bara att det går in. Nu blir det nog lite slumpen som får avgöra för oss. Oskyddat tom sommaren, sen får det vara för oss om det inte blivit. Tänker inte hänga upp livet på det. En till vore underbart, två har massa fördelar på andra sätt.

Hur går era funderingar?

• minneli

Ungefär lite som era. Men vi har inte oskyddat sex än. Sambon kan inte bestämma sig. Tänker man för mkt på hur mkt mer jobb det blir, att man får mindre

tid med barnen var för sig, hämtning och lämning osv då vill man ju inte :P så det är nog bäst att följa det man egentligen känner.. Man borde ju ha börjat fundera på en trea av en anledning, eller hur?

• Fru LH
    minneli skrev 2015-03-04 09:04:27 följande:

Ungefär lite som era. Men vi har inte oskyddat sex än. Sambon kan inte bestämma sig. Tänker man för mkt på hur mkt mer jobb det blir, att man får mindre

tid med barnen var för sig, hämtning och lämning osv då vill man ju inte :P så det är nog bäst att följa det man egentligen känner.. Man borde ju ha börjat fundera på en trea av en anledning, eller hur?

Absolut, men jag förstår det där. Tänkte senast igår att det kanske inte går att jobba heltid m tre barn? Vill inte ha dem på dagis för långa dagar. Blir det inte en trea tänker jag att jag skulle kunna gå ner i tid något år. M tre blir ju allt dyrare, har man råd m det då? Vi tjänar bra, men har mycket lån och hyfsat dyra vanor. Bor bland höginkomsttagare och vill att barnen ska kunna få vilket fall en del av det kompisarna får...

Och det där m att få tid för barnen är ju framför allt viktigt känner jag. Vi har kört oskyddat 2 ggr nu, men det var säker period. Måste verkligen fundera nu känner jag....

Men vill man så går det garanterat att lösa det praktiska
  • Polarlantis

Idag var en sådan där dag...som man vill ha fler barn! Men med tanke på att sambon knappt klarade hålla ihop sig själv när han hade båda barnen själv i ca 45 min så är det ju helt hopplöst Ska jag vara gravid igen vill jag ha support på riktigt den här gången och hjälp och avlastning! Gnäll...

• Fru LH
    Polarlantis skrev 2015-03-05 18:54:52 följande:

Idag var en sådan där dag...som man vill ha fler barn! Men med tanke på att sambon knappt klarade hålla ihop sig själv när han hade båda barnen själv i ca 45 min så är det ju helt hopplöst smile4.gif Ska jag vara gravid igen vill jag ha support på riktigt den här gången och hjälp och avlastning! Gnäll...

Ibland tänker jag också att min man kanske inte är en "tre barns pappa". Han är jättebra m barnen och städar osv, men däremot vill han ha sån ordning och kontroll. M tre barn kanske man ska vara ok m lite kaos?

Jag pendlar verkligen, vill, men tänker att det kanske inte passar oss...
  • Elyssa81

Vi har väl i princip bestämt oss för en trea. Men ibland kan jag känna att det känns så läskigt. Våra barn är 5 och 8 och är mkt självgående. Vi har det hyfsat lugnt hemma och allt kommer att vändas upp och ner om vi lyckas få till det med trean... Men det känns som rätt beslut för oss. Vi kommer att dela lika på föräldradagarna och jag tror att man måste vilja ha en trea hyfsat lika mycket om det ska bli riktigt bra.

• minneli

Jag jobbar 75% nu och min sambo 100%, det funkar och barnen får mer lagoma dagar. Blir ändå mer inkomst än när man är mammaledig och snålar på dagarna :P

• Fru LH

Inte säker på hur mitt jobb skulle funka i längden om jag gick ner i tid. Som tur är så har vi båda väldigt flexibla jobb, styr själva över våra tider. Jag tror att jag skulle ta det mesta av föräldraledigheten.

• minneli

Blir det aktuellt ned föräldraledighet igen kommer nog jag ta det mesta som förra gångerna. Jag gillar helt enkelt att vara hemma mer än sambon och så tjänar vi på det också

• Fru LH
    minneli skrev 2015-03-07 13:05:49 följande:

Blir det aktuellt ned föräldraledighet igen kommer nog jag ta det mesta som förra gångerna. Jag gillar helt enkelt att vara hemma mer än sambon och så tjänar vi på det också

Samma här! Jag gillar att jobba, men barnen växer så snabbt.

Jag är lite inne på att behålla någon arbetsuppgift, alltså jobba kanske 20% om det är möjligt. Men vi får föräldralön/förstärkt föräldrapenning och frågan är hur det skulle påverka?! Man vill ju inte förlora på att jobba
Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)