• chiqita

Så var planerna igång för en trea 2015 :-)

Trodde väl aldrig att jag ens skulle vara öppen för att diskutera en trea med extremillamående, mkp och svåra foglossningar i bagaget, men så började vi prata om det härom kvällen och lite förvånat kändes det faktiskt rätt.
    Med stav i armen tänker vi att det ev tar lite tid innan kroppen är redo och nu är det bestämt. I början av nästa år åker staven ut och därefter hoppas vi att vara gravida sommaren 2014

Började med mulitivitaminer idag för att ge kroppen lite extra boost.
    Fler som börjat planera? Är det något annat jag borde tänka på? 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, lillebror 2/4-2012.. *kärlek* ?°´¯)
  • Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)
  • Leona72

Hej, vad roligt att läsa era inlägg, känner igen mig! Hade alltid tänkt ha 2, tyckte det var lagom och perfekt, men nu kan jag inte sluta tänka på en tredje :) En sista, sista chansen. Det jag oroar mig mest för är min ålder. Tänker på alla risker med åldern, men också risker överhuvudtaget, man vet ju aldrig hur det går och borde jag inte vara nöjd och tacksam över att allt gått bra 2 gånger? Men jag tror att jag kommer ångra mig om jag inte försöker...

• Fru LH
    Leona72 skrev 2015-03-07 18:15:40 följande:

Hej, vad roligt att läsa era inlägg, känner igen mig! Hade alltid tänkt ha 2, tyckte det var lagom och perfekt, men nu kan jag inte sluta tänka på en tredje :) En sista, sista chansen. Det jag oroar mig mest för är min ålder. Tänker på alla risker med åldern, men också risker överhuvudtaget, man vet ju aldrig hur det går och borde jag inte vara nöjd och tacksam över att allt gått bra 2 gånger? Men jag tror att jag kommer ångra mig om jag inte försöker...

Hej, kul m en till .

Antar att du är född 72?

Vill både du och den du är tillsammans m ha en till?
  • Elyssa81

Jag skulle också vilja fortsätta att jobba lite, men det beror ju helt på hur "krånglig" bebisen är. Min första är och var en riktig krångloman, medan nr. 2 har varit lättsam.

• Fru LH
    Elyssa81 skrev 2015-03-07 20:08:30 följande:

Jag skulle också vilja fortsätta att jobba lite, men det beror ju helt på hur "krånglig" bebisen är. Min första är och var en riktig krångloman, medan nr. 2 har varit lättsam. smile1.gif

Nej, man vet ju aldrig... Tänker att man skulle kunna ha det som mål och se hur det går. 3 första mån vill man kanske ändå bara få landa i det nya.

Jag har en sån dag då jag är ytterst osäker på vad jag vill. Vet inte om det är hormoner som spökar, men har fått för mig att jag kanske är gravid. Men det är typ omöjligt, vet inte varför jag tänker så.

Har börjat få panik över hur vi skulle klara det och hur det skulle vara för barnen. Vilket ju är knäppt då vi ju egentligen inte ens börjat försöka.

Är det kalla fötter eller varför tror ni jag känner så här?
  • Polarlantis

Kanske inte kalla fötter...mer känna på hur det skulle kunna kännas kanske? Jag vet precis hur det känns, att man tror att nu är jag nog gravid, fastän man eg inte har något fog för det. Så kände jag mkt inför tvåan, innan vi började försöka, hoppades nog att det skulle råka bli så bara :) Men sedan försökte vi ju hela två månader och så vips blev det bäbis :)

Känner mig inte redo att lägga barn på hyllan ännu. Kan itne riktigt kvitta mig med alla bäbiskläder och saker ännu...är det för att jag vill ha ett barn till eller vad är det?! Nostalgi?! Fattar inte hur frot det gick med tvåan, hon fyller snart ett, jösses!! Blit det en till måste vi verkligen bygga ut huset... Men just nu är det slitigt nog för mig så ännu är det inte dags isf...fast dom första två är täta så ska det bli vill jag inte vänt så länge heller...Gaaahhh blir tokig!!

• nenwood

Hej. Får man hänga på här ett hörn? Här velas det för fullt men tanken på en trea har suttit i bakhuvudet och vi pratar en del om det. Våra barn är födda -10 och -13 och vi tänker väl oss i så fall att -16 skulle fungera. Velandet gäller mest rädslan att inte hinna med alla barnen, läxläsning, aktiviteter etc. Och så såklart om det skulle bli något fel på barnet.. jag hade en lite traumatisk förlossning också och får lite panik över att tänka på det men pratade med en barnmorska om det sist jag var på mvc och hon sa att jag kan få kejsarsnitt om det känns omöjligt... vi funderar på att börja försöka efter sommaren men velar fortfarande

• Polarlantis

Här diskuterar vi en trea och sambon är villig men ja, inget bra läge just nu men...roligt ändå!

• MichaelaH

Hej!

Jag och maken har precis bestämt oss för en trea så jag slutade med cerazette 26/4, hade troligen ägglossning 29/4 för då hade jag grymt ont i magen och mensvärk fast ingen mens, sexade då och idag så nu hoppas vi på plus.

Vi har sedan innan 2 döttrar som är 6,5 och 3,5 år. Har oxå velat lite om vi ska vara nöjda eller om vi orkar ett varv till. Jag har varit den mest drivande men hela tiden varit tydlig MIT min man att vill han absolut inte ha ett barn till så får han säga det, ge mig lite tid att sörja och sedan skulle jag inte tjata mer, nu är han ju dock med mig så jag är glad.

• Akire-84

Hej på er!

Jag har precis tagit ut spiralen och hoppas på att bli gravid i sommar med tredje barnet :) vi har två döttrar som snart är 4 och 6 år. Har också velat lite av rädsla för hur man ska orka nu när det är ganska lugnt här hemma igen. Men längtan efter en till liten överväger rädslan :) jag har äl om två veckor..

Svar på tråden Så var planerna igång för en trea 2015 :-)